J 2017

Faktory ovlivňující kvalitu výuky

BOBÁKOVÁ, Hanne-Lore

Basic information

Original name

Faktory ovlivňující kvalitu výuky

Name in Czech

Faktory ovlivňující kvalitu výuky

Name (in English)

Quality of foreign language teaching

Authors

BOBÁKOVÁ, Hanne-Lore (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

CASALC Review, 2017, 1804-9435

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Article in a journal

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

RIV identification code

RIV/47813059:19520/17:00010940

Organization unit

School of Business Administration in Karvina

Keywords in English

quality; education; foreign language; motivation
Changed: 7/2/2020 10:58, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

In the original language

Studie se zabývá problematikou kvality výuky cizích jazyků z pohledu faktorů, jež ji ovlivňují. Problematika kvality výuky je zasazena do tř?? kontextů, evropského, národního a konkrétního vyučovacího procesu. V článku je věnována pozornost faktorům, které ovlivňují kvalitu edukačního procesu i kvalitu výstupu. V článku jsou zdůrazněny faktory, kterým je třeba věnovat pozornost při výuce cizích jazyků.

In English

The study deals with the issue of the quality of foreign language teaching from the point of view of factors, which are importing for the quality of the education. In the introduction to the article is the issue of quality set in European, national context and then to education context. The article paid to the factors that have the impact on the quality of education process and output quality.