2016
			
	    
	
	
    Seminář NASIV 2016: VI. Národní seminář informačního vzdělávání
MATULA, KamilBasic information
Original name
Seminář NASIV 2016: VI. Národní seminář informačního vzdělávání
	Name (in English)
NASIV 2016: VI: National seminar on information education
		Authors
Edition
 Ikaros, Praha, Ikaros, 2016, 1212-5075
			Other information
Language
Czech
		Type of outcome
Article in a journal (not reviewed)
		Field of Study
50803 Information science
		Country of publisher
Czech Republic
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		References:
Organization unit
Faculty of Philosophy and Science in Opava
			Keywords (in Czech)
NASIV; informační vzdělávání; informační gramotnost
		Keywords in English
NASIV; information education; information literacy
		Tags
				
				Changed: 2/3/2020 09:52, Mgr. Kamil Matula, Ph.D.
				
		In the original language
6. ročník Národního semináře informačního vzdělávání ve spojení s Visegradskou konferencí informační gramotnosti a vzdělávání se konal na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně od 6. do 9. června. Konference byla zaměřena na témata výzkumů informační gramotnosti, koncepce vzdělávání, teorii a praxi výuky, mediální gramotnost, vzdělávací technologie, důležitost informační gramotnosti a další témata. Knihovníci z veřejných a akademických knihoven, studenti informačních studií a knihovnictví, akademičtí pracovníci, učitelé i další hosté si mohli vyzkoušet a navštívit řadu přednášek, workshopů, diskusí a exkurzí.
				In English
The 6th National seminar on information education or Visegrad Conference of Information Literacy and Education was held at Faculty of Arts, Masaryk University in Brno from the 6th to the 9th of June. This conference was focused on topics as Research in information literacy, The conceptions of education, Theory and practice of teaching, Media literacy, Educational technology, Information literacy advocacy and more. Librarians from public and academic libraries, students of LIS, faculty, teachers and other guests were able to choose and visit number of talk sections, workshops, discussions, panel discussions and excursions.