MATULA, Kamil. Seminář NASIV 2016: VI. Národní seminář informačního vzdělávání (NASIV 2016: VI: National seminar on information education). Ikaros. Praha: Ikaros, 2016, vol. 20, No 6, p. 1-9. ISSN 1212-5075.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Seminář NASIV 2016: VI. Národní seminář informačního vzdělávání
Name (in English) NASIV 2016: VI: National seminar on information education
Authors MATULA, Kamil.
Edition Ikaros, Praha, Ikaros, 2016, 1212-5075.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal (not reviewed)
Field of Study 50803 Information science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Philosophy and Science in Opava
Keywords (in Czech) NASIV; informační vzdělávání; informační gramotnost
Keywords in English NASIV; information education; information literacy
Tags ÚI
Changed by Changed by: Mgr. Kamil Matula, Ph.D., učo 7389. Changed: 2/3/2020 09:52.
Abstract
6. ročník Národního semináře informačního vzdělávání ve spojení s Visegradskou konferencí informační gramotnosti a vzdělávání se konal na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně od 6. do 9. června. Konference byla zaměřena na témata výzkumů informační gramotnosti, koncepce vzdělávání, teorii a praxi výuky, mediální gramotnost, vzdělávací technologie, důležitost informační gramotnosti a další témata. Knihovníci z veřejných a akademických knihoven, studenti informačních studií a knihovnictví, akademičtí pracovníci, učitelé i další hosté si mohli vyzkoušet a navštívit řadu přednášek, workshopů, diskusí a exkurzí.
Abstract (in English)
The 6th National seminar on information education or Visegrad Conference of Information Literacy and Education was held at Faculty of Arts, Masaryk University in Brno from the 6th to the 9th of June. This conference was focused on topics as Research in information literacy, The conceptions of education, Theory and practice of teaching, Media literacy, Educational technology, Information literacy advocacy and more. Librarians from public and academic libraries, students of LIS, faculty, teachers and other guests were able to choose and visit number of talk sections, workshops, discussions, panel discussions and excursions.
PrintDisplayed: 17/5/2024 22:36