J 2019

BODY PHYSICALITY AS A KEY FACTOR OF MEDIA SELF PRESENTATION – BODY IMAGE IN ADVERTISING

ZELINSKÝ, Miroslav and Ivana BULANDA

Basic information

Original name

BODY PHYSICALITY AS A KEY FACTOR OF MEDIA SELF PRESENTATION – BODY IMAGE IN ADVERTISING

Name in Czech

Tělesnost jako klíčový faktor mediální sebeprezentace

Authors

ZELINSKÝ, Miroslav (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Ivana BULANDA (203 Czech Republic)

Edition

Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas, Sosnowiec, Wyższa Szkoła Humanitas, 2019, 1899-8658

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50802 Media and socio-cultural communication

Country of publisher

Poland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/47813059:19240/19:A0000588

Organization unit

Faculty of Philosophy and Science in Opava

Keywords (in Czech)

tělo; tělesnost; body image; média; reklama

Keywords in English

body; corporeality; physicality; body image; media; advertising

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 21/4/2020 20:44, doc. PhDr. Miroslav Zelinský, CSc.

Abstract

V originále

The contribution is a consideration of the role of a human body in personal, physical reflections, in the field of art and in media space.

In Czech

Cílem studie je analýza role lidské tělesnosti v umění, reklamě a médiích.