d 2019

Co, jak a proč ve vysokoškolském vzdělávání stále stojí v otázkách?

KALEJA, Martin and Zlatuše KRPCOVÁ

Basic information

Original name

Co, jak a proč ve vysokoškolském vzdělávání stále stojí v otázkách?

Name in Czech

Co, jak a proč ve vysokoškolském vzdělávání stále stojí v otázkách?

Name (in English)

What, how, and why do they still have questions in higher education?

Authors

KALEJA, Martin and Zlatuše KRPCOVÁ

Edition

první. Opava, 2019

Publisher

webové stránky FVP v Opavě

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Popularizační texty a aktivity

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Public Policies in Opava

Keywords (in Czech)

vysokoškolské vzdělávání, vysokoškolský učitel, student, výzkum,

Keywords in English

higher education, university teacher, student, research,
Změněno: 3/8/2020 20:25, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.

Abstract

V originále

„Vysoká škola není pro každého.“ nebo „Nemám na vysokou školou.“ To jsou příklady prohlášení, která jsme dříve, když se diskutovalo o úrovni, výstupech a náročnosti vysokoškolského vzdělávání, v různých kruzích slýchávali. Dnes ve srovnání s minulostí takové a obdobné fráze slýcháváme již podstatně méně. V dominanci dnes stojí naprosto jiná témata. Některá jsou v českém školství nová, ojedinělá, jiná mají spíše charakter inovativní, nebo tzv. transformační či modifikující. Setkáme se však i s takovými výrazy, kdy se jejich obsah v čase a v prostoru změnil zcela, a má tedy novou tvář – obrazně míněno. Odborné sympozium organizováno Výzkumným centrem pro sociální začleňování a nemalou podporou děkana Fakulty veřejných politik v Opavě dne 25. listopadu 2019 poskytlo časoprostor pro diskuzi, úvahy, konfrontace a zároveň sdílení pedagogických, výzkumných, terénních i akademicky koncipovaných zkušeností, provázaných praktickými postřehy a vlastními názory různé dimenze. Mezinárodní akce se účastnili zástupci několika nejen domácích akademických a zahraničních vysokoškolských institucí, ale na její realizaci participovali i zástupci jiných subjektů, které mají tématu terciárního školství co nabídnout, neboť svým angažmá se zasazují do jeho otázek a intervenčně díky mnohdy trefným krokům se podílejí na jeho průběžné, společensky žádoucí, aktualizaci.

In English

College is not for everyone. Or I don't have a college. These are examples of statements that we have heard in various circles when discussing the level, outputs and difficulty of higher education. Today, compared to the past, such and similar phrases are heard much less. Today, there are completely different topics in dominance. Some are new, unique in the Czech education system, others are more innovative, or so-called transformational or modifying. However, we also encounter expressions where their content has changed completely in time and space, and thus has a new face - figuratively meant. The symposium organized by the Research Center for Social Inclusion and considerable support from the Dean of the Faculty of Public Policies in Opava on November 25, 2019 provided time and space for discussion, reflection, confrontation and sharing of pedagogical, research, field and dimension. The international event was attended by representatives of several not only domestic academic and foreign higher education institutions, but also representatives of other subjects that have a lot to offer on the topic of tertiary education took part in its implementation. continuous, socially desirable update.