2018
Jan Pikous, fotograf
PIKOUS, ŠimonZákladní údaje
Originální název
Jan Pikous, fotograf
Název anglicky
Jan Pikous, photographer
Autoři
PIKOUS, Šimon (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Liberec, 131 s. 2018
Nakladatel
Šimon Pikous
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
60401 Arts, Art history
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/47813059:19240/18:A0000602
Organizační jednotka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
ISBN
978-80-270-3677-6
Klíčová slova česky
Jan Pikous; česká fotografie; výtvarná fotografie; krajinářská fotografie; portrétní fotografie; fotografické zátiší; Studio výtvarné fotografie v Liberci
Klíčová slova anglicky
Jan Pikous; Czech photography; art photography; landscape photography; portrait photography; still-life photography; the Studio of Art Photography in Liberec
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 2. 4. 2020 13:55, Ivana Mikolášová
V originále
Anotace (popis výsledku): Česky + EN Kniha mapuje život a charakterizuje a analyzuje tvorbu významného libereckého fotografa Jana Pikouse, který v 60. a 70. letech 20. století patřil společně s Čestmírem Krátkým a Ladislavem Postupou k zásadním členům Studia výtvarné fotografie v Liberci. Publikace s kritickým odstupem začleňuje jeho dokumentární i výtvarně stylizované cykly do širokého uměleckého, politického a společenského kontextu dobu, v nichž vznikaly. Text je bohatě doplněn fotografiemi, z velké části dosud nepublikovanými.
Anglicky
The book maps the life and characterizes and analyzes the work of the prominent Liberec photographer Jan Pikous, who in the 1960s and 1970s, together with Čestmír Krátký and Ladislav Postupa, was one of the fundamental members of the Studio of Art Photography in Liberec. The publication, with a critical distance, incorporates his documentary as well as artistically stylized cycles into the broad artistic, political and social context of the period in which they were created. The text is richly supplemented with photographs, largely unpublished until now.