Detailed Information on Publication Record
2018
Jan Pikous, fotograf
PIKOUS, ŠimonBasic information
Original name
Jan Pikous, fotograf
Name (in English)
Jan Pikous, photographer
Authors
PIKOUS, Šimon (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Liberec, 131 pp. 2018
Publisher
Šimon Pikous
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
60401 Arts, Art history
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/47813059:19240/18:A0000602
Organization unit
Faculty of Philosophy and Science in Opava
ISBN
978-80-270-3677-6
Keywords (in Czech)
Jan Pikous; česká fotografie; výtvarná fotografie; krajinářská fotografie; portrétní fotografie; fotografické zátiší; Studio výtvarné fotografie v Liberci
Keywords in English
Jan Pikous; Czech photography; art photography; landscape photography; portrait photography; still-life photography; the Studio of Art Photography in Liberec
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 2/4/2020 13:55, Ivana Mikolášová
V originále
Anotace (popis výsledku): Česky + EN Kniha mapuje život a charakterizuje a analyzuje tvorbu významného libereckého fotografa Jana Pikouse, který v 60. a 70. letech 20. století patřil společně s Čestmírem Krátkým a Ladislavem Postupou k zásadním členům Studia výtvarné fotografie v Liberci. Publikace s kritickým odstupem začleňuje jeho dokumentární i výtvarně stylizované cykly do širokého uměleckého, politického a společenského kontextu dobu, v nichž vznikaly. Text je bohatě doplněn fotografiemi, z velké části dosud nepublikovanými.
In English
The book maps the life and characterizes and analyzes the work of the prominent Liberec photographer Jan Pikous, who in the 1960s and 1970s, together with Čestmír Krátký and Ladislav Postupa, was one of the fundamental members of the Studio of Art Photography in Liberec. The publication, with a critical distance, incorporates his documentary as well as artistically stylized cycles into the broad artistic, political and social context of the period in which they were created. The text is richly supplemented with photographs, largely unpublished until now.