Detailed Information on Publication Record
2020
Stále (ne)slýchané diskurzy v současném českém školství: Víme co s tím?
KALEJA, MartinBasic information
Original name
Stále (ne)slýchané diskurzy v současném českém školství: Víme co s tím?
Name in Czech
Stále (ne)slýchané diskurzy v současném českém školství: Víme co s tím?
Authors
Edition
Interdisciplinární mezinárodní vědecké konferenci QUAERE 2020 (roč. X.), 2020
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Public Policies in Opava
Keywords (in Czech)
škola, inkluze, děti, žáci, studenti, pedagog, diskurz
Keywords in English
school, inclusion, children, pupils, teachers, discussion
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 20/6/2020 19:40, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.
V originále
Frekventovaně vyskytující se tematizace, týkající se výchovy a vzdělávání v našem prostoru, v kruzích politických a jiných, není ojedinělá. Je věcí, jejíž předmět se bezprostředně dotýká každého z nás. Text prezentuje vybrané diskurzy v současném školském vzdělávacím prostoru. Na jejich obsahy chce autora textu poukázat a sdílet tak svůj pohled na danou věc, který čtenáři k zamýšlení předkládá. Tyto diskurzy vnímá jako protichůdné, zavádějící, nebo takové, které žádají zohlednění, v některých případech úplnou rekonstrukci, abych to, co je rámuje a váže se na pedagogickou praxi, mohlo i dopomoci pedagogickým cílům.
In English
Frequent thematicization, related to school education in our country, in political and other circles, is not unique. It is a matter whose object immediately affects each of us. The text presents a few selected discussions in the current school education. The author of the text wants to point out their content and share his view of the thing that he presents to the reader for his purpose. According to him these discussions seem to be contradictory, misleading, or one that calls for consideration, in some cases a complete reconstruction, so that what frames them and binds them to pedagogical practice can also help pedagogical objectives.