2020
Brand Meaning for Consumers from Dissimilar Generations
BRACINÍKOVÁ, Veronika a Kateřina MATUŠÍNSKÁZákladní údaje
Originální název
Brand Meaning for Consumers from Dissimilar Generations
Název česky
Význam značky pro spotřebitele z pohledu různých generací
Autoři
BRACINÍKOVÁ, Veronika (703 Slovensko, garant, domácí) a Kateřina MATUŠÍNSKÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Scientific Papers of the University of Pardubice, Series D, Pardubice, Univerzita Pardubice, 2020, 1211-555X
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/47813059:19520/20:A0000137
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Klíčová slova česky
přístupy;opatřit značkou;hodnota značky;stupeň identifikace;generace
Klíčová slova anglicky
attitudes;branding;brand equity;degree of identification;generation
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 9. 2020 11:23, Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
V originále
There are many generations of consumers on the market, who are still faced with more offerings of these companies. These generations of consumers are different with different perceptions of brands. Therefore, the aim of this paper is to investigate the consumers’ degree of identification with the brands in the relation with selected demographic factors. The selected demographic factors were tested among consumers from different generations. The questionnaire as the primary research technique was used. The analysis was based on the number of 840 respondents. The respondents were from generation Baby Boomers, Generation X and Generation Y. The brands do not mean for the Baby Boomers consumers or Generation X as much as they mean for the consumers belonging to the Generation Y. These consumers have different perceptions of the brands, what is caused by different opportunities to get the products and present themselves by them. The members of the cohorts Baby Boomers and Generation X do not need to build relationships with the brands or to present themselves by brands as much as the members of the cohort Generation Y. The members of Generation Y likes building the relationships, presenting themselves by brands.
Česky
Na trhu existuje mnoho generací spotřebitelů, kteří stále čelí větší nabídce těchto společností. Tyto generace spotřebitelů se liší vnímáním značek. Cílem této práce je proto prozkoumat míru identifikace spotřebitelů se značkami ve vztahu k vybraným demografickým faktorům. Vybrané demografické faktory byly testovány mezi spotřebiteli z různých generací. Jako primární výzkumná technika byl použit dotazník. Analýza byla založena na počtu 840 respondentů. Respondenti byli z generace baby boomerů, generace X a generace Y. Značky neznamenají pro spotřebitele Baby Boomers nebo generace X tolik, jaké znamenají pro spotřebitele patřící do generace Y. Tito zákazníci mají rozdílné vnímání značek, což je způsobeno různými příležitostmi získat produkty a prezentovat se jimi. Členové kohort Baby Boomers a generace X nemusí budovat vztahy se značkami ani se prezentovat značkami, stejně jako členové kohorty Generace Y. Členové generace Y mají rádi budování vztahů a prezentaci se značkami.