Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{41421, author = {Šimčíková, Kateřina and Viktorin, Jan}, booktitle = {IV. Olomoucké speciálněpedagogické dny}, language = {cze}, title = {Podpůrná opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu}, url = {http://sppdny.cz/wp-content/uploads/2015/10/Program-konference.pdf}, year = {2016} }
TY - CONF ID - 41421 AU - Šimčíková, Kateřina - Viktorin, Jan PY - 2016 TI - Podpůrná opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu UR - http://sppdny.cz/wp-content/uploads/2015/10/Program-konference.pdf N2 - Hlavní cíl našeho výzkumného záměru je analýza podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Dílčí cíle směřují ke zjištění metod a forem výuky v inkluzivní třídě; využití podpůrných opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí inkluzivní školy; podmínek, přístupů a strategií ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí inkluzivní školy; forem spolupráce učitelů a školních poradenských pracovišť. První fáze výzkumného šetření bude probíhat kvantitativní metodou ve formě dotazníku. Do výzkumného vzorku budou zahrnuty školy, kde jsou integrováni žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Výzkumné šetření bude realizováno v rámci okresů Břeclav a Přerov, případně Jihomoravského a Olomouckého kraje. V druhé fázi výzkumného šetření bude výzkum prováděn smíšeně, kvantitativní i kvalitativní výzkumnou metodou. Výzkumné nástroje budou před začátkem vlastního výzkumu vyzkoušeny v předvýzkumu. Výzkumné šetření v druhé fázi bude zaměřeno na základní školy v Břeclavi a Přerově, kde se vzdělávají žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. S pedagogy daných žáků budou prováděny polostrukturované rozhovory, které budou navazovat na informace získané z dotazníku v první fázi výzkumného šetření. Další využitou metodou výzkumu bude pozorování, které zaměříme na průběh vyučovací hodiny, metody a strategie využívané při výuce v heterogenní třídě. Dále bude provedena také obsahová analýza školního vzdělávacího programu a individuálních vzdělávacích plánů, kde budou získány další informace o podmínkách vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. ER -
ŠIMČÍKOVÁ, Kateřina a Jan VIKTORIN. Podpůrná opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. In \textit{IV. Olomoucké speciálněpedagogické dny}. 2016.
|