Detailed Information on Publication Record
2017
Spolupráce pediatrů a poradenských zařízení při diagnostickém procesu mentálního postižení v raném věku
ŠIMČÍKOVÁ, Kateřina and Jan VIKTORINBasic information
Original name
Spolupráce pediatrů a poradenských zařízení při diagnostickém procesu mentálního postižení v raném věku
Name in Czech
Spolupráce pediatrů a poradenských zařízení při diagnostickém procesu mentálního postižení v raném věku
Name (in English)
The Cooperation of Pediatricians and Counselling Facilities in the Diagnostic of Intellectual Disability at an Early Age
Authors
ŠIMČÍKOVÁ, Kateřina and Jan VIKTORIN
Edition
1. vydání. Olomouc, Koheze speciální pedagogiky v současnosti, p. 135-146, 12 pp. 2017
Publisher
Univerzita Palackého
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
Organization unit
Faculty of Public Policies in Opava
ISBN
978-80-244-5256-2
Keywords (in Czech)
mentální postižení; raná péče; diagnostika; pediatři; poradenská zařízení
Keywords in English
intellectual disability; early intervention; diagnostics; pediatricians; counselling facilities
Tags
Reviewed
Změněno: 11/8/2020 17:02, PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D.
V originále
Cílem výzkumného projektu bylo zjistit existenci a úroveň spolupráce mezi pediatry a poradenskými zařízeními při diagnostice mentálního postižení v raném věku. Z daného cíle vycházely tři hypotézy, které byly ověřovány ve výzkumném šetření. Dvě ze tří stanovených hypotéz byly na základě získaných výsledků potvrzeny. Výzkumný vzorek byl složen z pediatrů a pracovníků poradenských zařízení. K dosažení cíle výzkumu byla využita kvantitativní metoda ve formě dotazníku vlastní konstrukce.
In English
The aim of the research project was to determine the existence and level of cooperation between pediatricians and counseling facilities in the diagnostic of intellectual disability at an early age. The aim was based on three hypotheses that were tested in the research study. Two out of three of the hypotheses were confirmed on the basis of the results obtained. The research sample was composed of pediatricians and workers in counseling facilities. To achieve the objective of the research was used a quantitative method in the form of a questionnaire of own design.