D 2017

Spolupráce pediatrů a poradenských zařízení při diagnostickém procesu mentálního postižení v raném věku

ŠIMČÍKOVÁ, Kateřina and Jan VIKTORIN

Basic information

Original name

Spolupráce pediatrů a poradenských zařízení při diagnostickém procesu mentálního postižení v raném věku

Name in Czech

Spolupráce pediatrů a poradenských zařízení při diagnostickém procesu mentálního postižení v raném věku

Name (in English)

The Cooperation of Pediatricians and Counselling Facilities in the Diagnostic of Intellectual Disability at an Early Age

Authors

ŠIMČÍKOVÁ, Kateřina and Jan VIKTORIN

Edition

1. vydání. Olomouc, Koheze speciální pedagogiky v současnosti, p. 135-146, 12 pp. 2017

Publisher

Univerzita Palackého

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50302 Education, special

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

References:

Organization unit

Faculty of Public Policies in Opava

ISBN

978-80-244-5256-2

Keywords (in Czech)

mentální postižení; raná péče; diagnostika; pediatři; poradenská zařízení

Keywords in English

intellectual disability; early intervention; diagnostics; pediatricians; counselling facilities

Tags

Reviewed
Změněno: 11/8/2020 17:02, PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D.

Abstract

V originále

Cílem výzkumného projektu bylo zjistit existenci a úroveň spolupráce mezi pediatry a poradenskými zařízeními při diagnostice mentálního postižení v raném věku. Z daného cíle vycházely tři hypotézy, které byly ověřovány ve výzkumném šetření. Dvě ze tří stanovených hypotéz byly na základě získaných výsledků potvrzeny. Výzkumný vzorek byl složen z pediatrů a pracovníků poradenských zařízení. K dosažení cíle výzkumu byla využita kvantitativní metoda ve formě dotazníku vlastní konstrukce.

In English

The aim of the research project was to determine the existence and level of cooperation between pediatricians and counseling facilities in the diagnostic of intellectual disability at an early age. The aim was based on three hypotheses that were tested in the research study. Two out of three of the hypotheses were confirmed on the basis of the results obtained. The research sample was composed of pediatricians and workers in counseling facilities. To achieve the objective of the research was used a quantitative method in the form of a questionnaire of own design.