J 2020

In jedem vollen Glase Wein… Emotionen und persuasive Mittel in der Sprache über den Wein und um den Wein herum.

RYKALOVÁ, Gabriela

Základní údaje

Originální název

In jedem vollen Glase Wein… Emotionen und persuasive Mittel in der Sprache über den Wein und um den Wein herum.

Název česky

V každé plné sklenici vína… Emoce a prsvasivní prostředky jazyka o víně

Název anglicky

In every full glass of wine ... emotions and persuasive means in the language about and around the wine.

Autoři

RYKALOVÁ, Gabriela (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Linguistische Treffen in Wroclaw, Wroclaw, 2020, 2084-3062

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60202 Specific languages

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/47813059:19240/20:A0000697

Organizační jednotka

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě

Klíčová slova česky

emoce; jazyk znalců vína; odborná oblast; styl

Klíčová slova anglicky

Emotion; Language of wine; Language of wine connoisseurs; Professional field; Style

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 20. 4. 2021 07:29, doc. PhDr. Gabriela Rykalová, Ph.D.

Anotace

V originále

Emotionen werden mittels Sprache, Gestik, Mimik, Bild, Kombinationen von Farben, und Musik ausgedrückt. Emotionale Bedeutungsaspekte finden wir sowohl unter grammatischen als auch unter lexikalischen Stilelementen, sie sind sehr oft in sprachlichen Bildern präsent. Im Beitrag soll gezeigt werden, wie emotiv sich Weinkenner, Degustatoren und Weinhändler zum Thema Wein äußern und welche sprachlichen Mittel bei Weinbeschreibungen verwendet werden um die Sinnesempfindungen durch Wörter ausdrücken zu können und/oder den Käufer von der Qualität dieses Getränks zu überzeugen.

Česky

Emoce jsou vyjadřovány prostřednictvím jazyka, gest, výrazů obličeje, obrázků, kombinací barev a hudby. Emocionální významové aspekty lze nalézt v gramatických i lexikálních stylových prvcích; jsou velmi často přítomny v jazykových obrazech. Cílem článku je ukázat, jak emocionálně se znalci vína, degustátoři a obchodníci s vínem vyjadřují k tématu vína a jaké jazykové prostředky se používají v popisech vína k vyjádření vjemů slovy nebo k přesvědčení kupujícího o kvalitě tohoto nápoje.