BOTLÍK, Josef, Milena JANÁKOVÁ and Milena BOTLÍKOVÁ. CRM systémy jako možný nástroj konsolidace po koronavirové krizi – analýza EU (CRM Systems as a Possible Consolidation Tool after the Coronavirus Crisis – EU Analysis). Online. In Andrej Kiner, Zuzana Rozkošová, Terézia Seresová, Jakub Szabó, Lenka Tomečková, Eva Vlková. 21. mezinárodná konference Medzinárodné vzťahy 2020:Aktuálne otázky svetovej ekonomiky a politiky. 21st ed. Bratislava: Ekonomická univerzita v Bratislave, Fakulta medzinárodných vzťahov, 2020, p. 80 - 89. ISBN 978-80-225-4786-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name CRM systémy jako možný nástroj konsolidace po koronavirové krizi – analýza EU
Name in Czech CRM systémy jako možný nástroj konsolidace po koronavirové krizi – analýza EU
Name (in English) CRM Systems as a Possible Consolidation Tool after the Coronavirus Crisis – EU Analysis
Authors BOTLÍK, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Milena JANÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Milena BOTLÍKOVÁ (203 Czech Republic).
Edition 21. vyd. Bratislava, 21. mezinárodná konference Medzinárodné vzťahy 2020:Aktuálne otázky svetovej ekonomiky a politiky, p. 80 - 89, 10 pp. 2020.
Publisher Ekonomická univerzita v Bratislave, Fakulta medzinárodných vzťahov
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50204 Business and management
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
RIV identification code RIV/47813059:19520/20:A0000176
Organization unit School of Business Administration in Karvina
ISBN 978-80-225-4786-4
Keywords (in Czech) CRM; Digitální ekonomika; krize; nástroje; EU
Keywords in English CRM; Digital Economics; EU; Crisis; Tools
Tags SGS192019
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Milena Botlíková, Ph.D., učo 21108. Changed: 2/3/2021 09:58.
Abstract
Ekonomické a sociální otřesy způsobené pandemií covid19, dané globální povahou socioekonomického prostředí, ukázaly nutnost větší orientace na zákazníky. Zákazník je nejvyšší prioritou pro podniky na všech trzích. Vztahy podniků se zákazníky vybudované v průběhu let se proto během pandemie covid19 mohou pro podniky ukázat jako prvořadé. Systémy CRM jsou nástrojem pro interakci s potenciální cílovou skupinou zákazníků. Optimalizace tržních možností je strategickým procesem, který zvyšuje výkonnost podniků, což je patrné zejména u velkých, nadnárodních korporací. Uplynulá dekáda ukázala ve státech EU mírné tendence snižování počtu firem, využívajících CRM systémy. Matematicko statistický aparát však predikuje růstový trend.
Abstract (in English)
The economic and social upheavals caused by the covid19 pandemic, given the global nature of the socio-economic environment, have shown the need for greater customer orientation. The customer is the highest priority for companies in all markets. Therefore, business-customer relationships built over the years may prove paramount for businesses during the COVID-19 pandemic. CRM systems are a tool for interacting with a potential target group of customers. Optimizing market opportunities is a strategic process that increases the performance of companies, which is especially evident in large, multinational corporations. The past decade has shown a slight tendency in EU countries to reduce the number of companies using CRM systems. However, the mathematical statistical apparatus predicts a growth trend.
PrintDisplayed: 1/5/2024 01:23