2020
Přístup k rozvoji percepčně-motorických funkcí u žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách
VIKTORIN, JanZákladní údaje
Originální název
Přístup k rozvoji percepčně-motorických funkcí u žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách
Název česky
Přístup k rozvoji percepčně-motorických funkcí u žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách
Název anglicky
Approach to the Development of Perception-motor Functions in Pupils with Mild Intellectual Disabilities at Primary Schools
Autoři
VIKTORIN, Jan
Vydání
1. vyd. Opava, 137 s. 2020
Nakladatel
Slezská univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN
978-80-7510-425-0
Klíčová slova česky
inkluzivní vzdělávání; percepčně-motorické funkce; podpůrná opatření; žák s lehkým mentálním postižením; podmínky vzdělávání; školní poradenské pracoviště; školské poradenské zařízení; učitelé; vzdělávací proces
Klíčová slova anglicky
inclusive education; perception-motor functions; supportive measures; pupil with mild intellectual disability; conditions of the education; school counselling centre; school counselling facility; teachers; educational process
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 18. 11. 2021 12:10, PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D.
V originále
Předkládaná monografie se zabývá analýzou úrovně percepčně-motorických funkcí u žáků s lehkým mentálním postižením na 1. stupni běžných základních škol. Teoretická část se zaměřuje na žáky s lehkým mentálním postižením v inkluzivní škole. Empirická část formuluje výzkumný problém, výzkumné otázky a použitou metodiku výzkumného šetření. Ve výzkumu jsou analyzovány rozhovory, které jsou zpracovány do kauzálních sítí. Závěrečné subkapitoly obsahují vyhodnocení výzkumných otázek, diskuzi a doporučení pro speciálně pedagogickou teorii a praxi.
Anglicky
The presented monography deals with the analysis of the level of perception-motor functions in pupils with mild intellectual disabilities at the first degree of mainstream primary schools. The theoretical part focuses on pupils with mild intellectual disabilities in an inclusive school. The empirical part formulates the research problem, the research questions and used methodology of the research study. The research analyses interviews, which are processed into causal networks. The final subchapters contain evaluation of research questions, discussion and recommendations for special pedagogical theory and practice.