B 2020

Přístup k rozvoji percepčně-motorických funkcí u žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách

VIKTORIN, Jan

Základní údaje

Originální název

Přístup k rozvoji percepčně-motorických funkcí u žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách

Název česky

Přístup k rozvoji percepčně-motorických funkcí u žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách

Název anglicky

Approach to the Development of Perception-motor Functions in Pupils with Mild Intellectual Disabilities at Primary Schools

Autoři

VIKTORIN, Jan

Vydání

1. vyd. Opava, 137 s. 2020

Nakladatel

Slezská univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

ISBN

978-80-7510-425-0

Klíčová slova česky

inkluzivní vzdělávání; percepčně-motorické funkce; podpůrná opatření; žák s lehkým mentálním postižením; podmínky vzdělávání; školní poradenské pracoviště; školské poradenské zařízení; učitelé; vzdělávací proces

Klíčová slova anglicky

inclusive education; perception-motor functions; supportive measures; pupil with mild intellectual disability; conditions of the education; school counselling centre; school counselling facility; teachers; educational process

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 11. 2021 12:10, PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D.

Anotace

V originále

Předkládaná monografie se zabývá analýzou úrovně percepčně-motorických funkcí u žáků s lehkým mentálním postižením na 1. stupni běžných základních škol. Teoretická část se zaměřuje na žáky s lehkým mentálním postižením v inkluzivní škole. Empirická část formuluje výzkumný problém, výzkumné otázky a použitou metodiku výzkumného šetření. Ve výzkumu jsou analyzovány rozhovory, které jsou zpracovány do kauzálních sítí. Závěrečné subkapitoly obsahují vyhodnocení výzkumných otázek, diskuzi a doporučení pro speciálně pedagogickou teorii a praxi.

Anglicky

The presented monography deals with the analysis of the level of perception-motor functions in pupils with mild intellectual disabilities at the first degree of mainstream primary schools. The theoretical part focuses on pupils with mild intellectual disabilities in an inclusive school. The empirical part formulates the research problem, the research questions and used methodology of the research study. The research analyses interviews, which are processed into causal networks. The final subchapters contain evaluation of research questions, discussion and recommendations for special pedagogical theory and practice.