k 2020

Dramaturgické tendence v současném českém regionálním divadle

BERGMANNOVÁ, Pavla

Základní údaje

Originální název

Dramaturgické tendence v současném českém regionálním divadle

Název česky

Dramaturgické tendence v současném českém regionálním divadle

Název anglicky

Dramaturgical tendencies in contemporary Czech regional theater

Autoři

BERGMANNOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Proměny dramaturgie 4 : Dramaturgie v off-line a on-line prostoru, 2020

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/47813059:19240/20:A0000723

Organizační jednotka

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě

ISBN

978-80-7510-445-8

Klíčová slova česky

Divadelní dramaturgie; regionální divadlo; činohra; Horácké divadlo Jihlava; Moravské divadlo Olomouc

Klíčová slova anglicky

Dramaturgy; regional theater; drama; Highland (Horácké) Theatre in Jihlava; Moravian Theatre Olomouc

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 1. 3. 2021 23:20, Mgr. Pavla Bergmannová

Anotace

V originále

Cílem příspěvku je najít odpověď na otázku, jakými směry se v současnosti může ubírat dramaturgie českých regionálních činoherních scén: zda stále platí dlouhodobě vžitá teze, že divadlo tzv. „na oblasti“ nabízí konzervativní repertoár relativně krotké, nevýbojné a bezpečné dramaturgie, která uspokojí široké spektrum diváků, nebo zda existují soubory, které se tyto tendence snaží narušovat. Autorka toto dokazuje zejména na příkladu srovnání Horáckého divadla Jihlava a Moravského divadla Olomouc.

Anglicky

The aim of the paper is to find an answer to the question of what directions the dramaturgy of Czech regional drama scenes can take in the present: whether the long-standing thesis that the so-called "in the area" theater still offers a conservative repertoire of relatively tame, unobtrusive and safe dramaturgy that will satisfy a wide range of spectators, or whether there are ensembles that try to disrupt these tendencies. The author proves this especially on the example of a comparison of the Highland (Horácké) Theatre in Jihlava and the Moravian Theatre in Olomouc.