2020
Dramaturgické tendence v současném českém regionálním divadle
BERGMANNOVÁ, PavlaZákladní údaje
Originální název
Dramaturgické tendence v současném českém regionálním divadle
Název česky
Dramaturgické tendence v současném českém regionálním divadle
Název anglicky
Dramaturgical tendencies in contemporary Czech regional theater
Autoři
BERGMANNOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Proměny dramaturgie 4 : Dramaturgie v off-line a on-line prostoru, 2020
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
60403 Performing arts studies
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/47813059:19240/20:A0000723
Organizační jednotka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
ISBN
978-80-7510-445-8
Klíčová slova česky
Divadelní dramaturgie; regionální divadlo; činohra; Horácké divadlo Jihlava; Moravské divadlo Olomouc
Klíčová slova anglicky
Dramaturgy; regional theater; drama; Highland (Horácké) Theatre in Jihlava; Moravian Theatre Olomouc
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 1. 3. 2021 23:20, Mgr. Pavla Bergmannová
V originále
Cílem příspěvku je najít odpověď na otázku, jakými směry se v současnosti může ubírat dramaturgie českých regionálních činoherních scén: zda stále platí dlouhodobě vžitá teze, že divadlo tzv. „na oblasti“ nabízí konzervativní repertoár relativně krotké, nevýbojné a bezpečné dramaturgie, která uspokojí široké spektrum diváků, nebo zda existují soubory, které se tyto tendence snaží narušovat. Autorka toto dokazuje zejména na příkladu srovnání Horáckého divadla Jihlava a Moravského divadla Olomouc.
Anglicky
The aim of the paper is to find an answer to the question of what directions the dramaturgy of Czech regional drama scenes can take in the present: whether the long-standing thesis that the so-called "in the area" theater still offers a conservative repertoire of relatively tame, unobtrusive and safe dramaturgy that will satisfy a wide range of spectators, or whether there are ensembles that try to disrupt these tendencies. The author proves this especially on the example of a comparison of the Highland (Horácké) Theatre in Jihlava and the Moravian Theatre in Olomouc.