STUCHLÍKOVÁ, Jana. Nástroje ovlivňující chování zákazníka při rozhodování o nákupu ubytovacích, stravovacích a dalších služeb podniků cestovního ruchu. (TOOLS INFLUENCING CUSTOMER BEHAVIOUR WHEN DECIDING TO PURCHASE ACCOMMODATION, CATERING AND OTHER SERVICES OF TOURISM BUSINESSES). Online. In PhDr. Daniela Matušíková, PhD., Ing. Kristína Šambronská, PhD., PaedDr. Milena Švedová, PhD., MBA. In: Cestovný ruch v dvadsaťstoročnici od prelomu milénií – výkony, výzvy, trendy. Recenzovaný nekonferenčný zborník medzinárodných vedeckých štúdií. první. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2020. p. 117-122, 248 pp. ISBN 978-80-555-2575-4. [citováno 2024-04-23]
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Nástroje ovlivňující chování zákazníka při rozhodování o nákupu ubytovacích, stravovacích a dalších služeb podniků cestovního ruchu.
Name in Czech Nástroje ovlivňující chování zákazníka při rozhodování o nákupu ubytovacích, stravovacích a dalších služeb podniků cestovního ruchu.
Name (in English) TOOLS INFLUENCING CUSTOMER BEHAVIOUR WHEN DECIDING TO PURCHASE ACCOMMODATION, CATERING AND OTHER SERVICES OF TOURISM BUSINESSES
Authors STUCHLÍKOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition první. Prešov, In: Cestovný ruch v dvadsaťstoročnici od prelomu milénií – výkony, výzvy, trendy. Recenzovaný nekonferenčný zborník medzinárodných vedeckých štúdií. p. 117-122, 248 pp. 2020.
Publisher Prešovská univerzita v Prešove
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50900 5.9 Other social sciences
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/47813059:19240/20:A0000727
Organization unit Faculty of Philosophy and Science in Opava
ISBN 978-80-555-2575-4
Keywords (in Czech) Cestovní ruch; ubytovací a stravovací služby; faktory ovlivňující chování zákazníků
Keywords in English Tourism; accommodation and catering services; factors affecting customer behaviour
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Jana Stuchlíková, učo 11228. Changed: 2/3/2021 12:09.
Abstract
Příspěvek pojednává o vybraných faktorech ovlivňujících chování zákazníků při nákupu služeb v podnicích cestovního ruchu. Cílem je stručně shrnout, jaké aspekty působí na klienty při rozhodování o nákupu v současné turbulentní době nejvíce, a to jak v obecné rovině, tak rovněž v kontextu poskytování primárně ubytovacích služeb, stravovacích služeb a služeb cestovních kanceláří. Největší pozornost je zaměřena na stěžejní nástroje, které se nemalou měrou podílejí na úspěšnosti prodeje ať už nových nebo stávajících produktů cestovního ruchu. Kromě samotného produktu/služby, jeho ceny, způsobu distribuce a propagace, coby základních nástrojů marketingového mixu; pracovníků, produktových balíčků, spolupráce, materiální prostředí (physical evidence), coby rozšířeného marketingového mixu, jsou v příspěvku popsány i další významné aspekty jako budování značky, kvalita, využití moderních technologií, emoce ad.
Abstract (in English)
The paper discusses selected factors influencing customer behaviour when purchasing services from tourism businesses. The aim is to briefly summarize what aspects affect clients the most in purchasing decisions in the current turbulent times, both in general terms and also in the context of providing primarily accommodation, catering and travel agency services. Most attention is focused on the core tools that make up in no small part of the success of sales of either new or existing tourism products. In addition to the product/service itself, its price, the way it is distributed and promoted, as essential tools of the marketing mix; workers, product packages, collaboration, material environment (physical evidence), as an expanded marketing mix, the post also describes other significant aspects such as brand building, quality, use of modern technology, emotion and more.
PrintDisplayed: 23/4/2024 19:19