2020
Landeskunde und Errinerungsorte in zwei Lehrwerken Deutsch als Fremdsprache
NÁLEPOVÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Landeskunde und Errinerungsorte in zwei Lehrwerken Deutsch als Fremdsprache
Název česky
Reálie a paměti národa ve dvou učebnicích němčiny jako cizího jazyka
Název anglicky
Cultural Studies and emotions in two tetxtbooks for German as a foreign language
Autoři
NÁLEPOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Linguistische Treffen in Wroclaw, Wroclaw, 2020, 2084-3062
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/47813059:19240/20:A0000737
Organizační jednotka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Klíčová slova česky
reálie; kultura; paměť národa
Klíčová slova anglicky
cultural studies; pattern of interpretation; memory space
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 3. 2021 13:22, Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
V originále
Sprachenlernen geht über das Memorieren bloß rationaler Daten hinaus, und Sprachen lehren heißt u. a., den Lernenden landeskundliche und kulturelle Informationen zu vermitteln. Landeskunde kann ganz unterschiedliche Schwerpunkte setzen. Eine Möglichkeit der kulturwissenschaftlichen Landeskunde ist der Ansatz der Erinnerungsorte. Was die Ziele dieses Ansatzes sind und ob und wie er in einigen Lehrwerken für Deutsch als Fremdsprache präsentiert wird, ist das Thema dieses Beitrags.
Česky
Vyučujeme-li cizí jazyk, neznamená to pouze učit fakta a jazyk, ale také zprostředkovat učícím se informace o zemích a kultuře zemí cílového jazyka, tedy reálie. Ale co má být obsahem těchto reálií, na to se názory mění. Jednou z možností jak přiblížit zájemcům dané země a jejich obyvatele je metoda, která se nazývá paměť národa. Co je cílem této metody a jak je prezentována v učebnicích německého jazyka je tématem příspěvku.
Anglicky
Learning languages is connected with emotions and learning languages also includes regional and cultural studies. Regional studies can put emphasis on various issues. One option of the cultural regional studies is the implementation of memory spaces. Thus, the present paper deals with the aims of such implementation as well as with the question if and how is it presented in textbooks of German as a foreign language.