Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{51941, author = {Dostalová, Eva and Viktorin, Jan}, article_location = {Prešov}, article_number = {2}, keywords = {literature review; social barriers; specific learning disabilities; pupils; teachers; family}, language = {cze}, issn = {2585-7363}, journal = {Štúdie zo špeciálnej pedagogiky}, title = {Sociální bariéry u žáků a studentů se specifickými poruchami učení}, url = {https://www.unipo.sk/public/media/26527/%C5%A0t%C3%BAdie%20zo%20%C5%A1peci%C3%A1lnej%20pedagogiky%202021,%20ro%C4%8D.%2010,%20%C4%8D.%202.pdf}, volume = {10}, year = {2021} }
TY - JOUR ID - 51941 AU - Dostalová, Eva - Viktorin, Jan PY - 2021 TI - Sociální bariéry u žáků a studentů se specifickými poruchami učení JF - Štúdie zo špeciálnej pedagogiky VL - 10 IS - 2 SP - 53-65 EP - 53-65 PB - Vydavateľstvo Prešovskej univerzity SN - 25857363 KW - literature review KW - social barriers KW - specific learning disabilities KW - pupils KW - teachers KW - family UR - https://www.unipo.sk/public/media/26527/%C5%A0t%C3%BAdie%20zo%20%C5%A1peci%C3%A1lnej%20pedagogiky%202021,%20ro%C4%8D.%2010,%20%C4%8D.%202.pdf N2 - Přehledová studie analyzuje devět odborných statí, jež se soustředí na problematiku sociálních bariér u žáků a studentů se specifickými poruchami učení. Při identifikaci nejvýznamnějších znaků a vlastností žáků a studentů se specifickými poruchami učení v edukačním procesu si musíme uvědomit, které oblasti mají významný vliv na proces učení. Do popředí vstupuje úroveň motoriky, úroveň paměti a rozumových schopností, lateralita, vnímání, prostorová orientace, učební strategie vykazující kompetenci samostatného učení, komunikace a sociální vztahy. Na podkladě výsledků zahraničních výzkumných studií se ukázalo, že sociální bariéry žáků a studentů se specifickými poruchami učení se prolínají celým jejich vzděláváním od počátku až do období přechodu na vysokou školu. Žáci a studenti se specifickými poruchami učení jsou nejvíce ovlivnění oblastí vztahů k nejbližšímu okolí a k sobě samým. ER -
DOSTALOVÁ, Eva a Jan VIKTORIN. Sociální bariéry u žáků a studentů se specifickými poruchami učení. \textit{Štúdie zo špeciálnej pedagogiky}. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2021, roč.~10, č.~2, s.~53-65. ISSN~2585-7363.
|