V originále
Hlavním cílem průzkumu bylo analyzovat postoje pedagogů běžných základních škol ke vzdělávání žáků s chronickým onemocněním. Na podkladě hlavního cíle byly stanoveny dílčí cíle, které se orientovaly na zjištění, jak pedagogové hodnotí spolupráci s vedením školy při vzdělávání žáků s chronickým onemocněním, jakým způsobem pedagogové spolupracují s poradenskými pracovníky při vzdělávání žáků s chronickým onemocněním a do jaké míry jsou pedagogové obeznámeni s osobní situací žáka s chronickým onemocněním. Z těchto cílů vycházejí tři hypotézy, které byly průzkumem ověřovány. K dosažení cílů průzkumu byla použita kvantitativní metoda formou dotazníku vlastní konstrukce, 192 respondentů, zájemců participujících na průzkumu, tvořilo výběrový soubor. Analýzou postojů pedagogů k inkluzivnímu vzdělávání žáků s chronickým onemocněním bylo zjištěno, že pedagogové převážně hodnotí spolupráci s vedením školy při vzdělávání žáků s chronickým onemocněním pozitivně. Dále bylo zjištěno, že pedagogové se obracejí na poradenské pracovníky školy v celé řadě případů, nejčastěji však při vyhodnocování podpůrných opatření. Taktéž bylo zjištěno, že pedagogové jsou velice dobře obeznámeni s osobní situací žáka, nejvíce s jeho zdravotními omezeními.
Anglicky
Main objective of the survey was to analyse the teachers’ attitude of mainstream schools towards the education of pupils with chronic diseases. Based on the main objective, partial objectives were set, which were focused on finding out how teachers evaluate cooperation with school management in the education of pupils with chronic diseases, how teachers cooperate with counselling staff in the education of pupils with chronic diseases and to what extent teachers are familiar with personal situation of a pupil with chronic disease. Three hypotheses were based on these objectives, which were verified by the survey. To achieve the objectives of the survey, a quantitative method in the form of a self-designed questionnaire was used. 192 respondents, interested in participating in the survey, formed a sample. The analysis of teachers’ attitudes towards inclusive education of pupils with chronic diseases revealed that teachers mostly evaluate the cooperation with the school management in the education of pupils with chronic diseases positively. Furthermore, it was found that teachers turn to school counselling staff in many cases, but most often when evaluating supportive measures. It was also found that teachers are very familiar with the personal situation of the pupil, most of all with his health limitations.