2021
Vzdělávání pedagogů v oblasti mediální výchovy pro úroveň ISCED O
KOCOURKOVÁ, Vladimíra a Kamil JANIŠZákladní údaje
Originální název
Vzdělávání pedagogů v oblasti mediální výchovy pro úroveň ISCED O
Název česky
Vzdělávání pedagogů v oblasti mediální výchovy pro úroveň ISCED O
Název anglicky
Training of Teachers i Media Education for Levels ISCEC 0
Autoři
KOCOURKOVÁ, Vladimíra (203 Česká republika, garant, domácí) a Kamil JANIŠ (203 Česká republika)
Vydání
Brno, Úloha odborného vzdělávání ve světě 21. století, od s. 68 - 76, 9 s. 2021
Nakladatel
Mendelova univerzita v Brně
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/47813059:19510/21:A0000317
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN
978-80-7509-781-1
Klíčová slova česky
mediální výchova; mateřská škola; učitel; vzdělávání
Klíčová slova anglicky
media education; kindergarden; teacher; education
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 8. 4. 2022 10:02, Jana Tamfalová
V originále
Příspěvek se zaměřuje na důvody vedoucí k nutnosti zavedení cílené mediální výchovy v mateřské škole, které vycházejí z relevantních výzkumů a analogicky bychom stejnou logickou úvahu mohli uplatnit při jiných oblastech primární prevence. Dále pak na oblast mediální výchovy v mateřských školách. Cílem příspěvku je upozornit na potřebnost zvyšování kompetencí v oblasti mediální výchovy u pedagogů v mateřských školách. Naplnění cíle je podpořeno vlastním realizovaným výzkumným šetřením autorů.
Anglicky
In this paper, we focus on the reasons leading to the introduction of targeted media education in kindergarten, which are based on relevant research and, by analogy, we will have one logical consideration can be applied in other areas of primary prevention. Furthermore, the field of media education in kindergartens. The aim of the paper is to draw attention to the needs of increasing competencies in the field of media education for teachers in kindergartens. The fulfillment of the goals is supported by the authors‘ own research.