D 2021

Vzdělávání pedagogů v oblasti mediální výchovy pro úroveň ISCED O

KOCOURKOVÁ, Vladimíra a Kamil JANIŠ

Základní údaje

Originální název

Vzdělávání pedagogů v oblasti mediální výchovy pro úroveň ISCED O

Název česky

Vzdělávání pedagogů v oblasti mediální výchovy pro úroveň ISCED O

Název anglicky

Training of Teachers i Media Education for Levels ISCEC 0

Autoři

KOCOURKOVÁ, Vladimíra (203 Česká republika, garant, domácí) a Kamil JANIŠ (203 Česká republika)

Vydání

Brno, Úloha odborného vzdělávání ve světě 21. století, od s. 68 - 76, 9 s. 2021

Nakladatel

Mendelova univerzita v Brně

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/47813059:19510/21:A0000317

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

ISBN

978-80-7509-781-1

Klíčová slova česky

mediální výchova; mateřská škola; učitel; vzdělávání

Klíčová slova anglicky

media education; kindergarden; teacher; education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 8. 4. 2022 10:02, Jana Tamfalová

Anotace

V originále

Příspěvek se zaměřuje na důvody vedoucí k nutnosti zavedení cílené mediální výchovy v mateřské škole, které vycházejí z relevantních výzkumů a analogicky bychom stejnou logickou úvahu mohli uplatnit při jiných oblastech primární prevence. Dále pak na oblast mediální výchovy v mateřských školách. Cílem příspěvku je upozornit na potřebnost zvyšování kompetencí v oblasti mediální výchovy u pedagogů v mateřských školách. Naplnění cíle je podpořeno vlastním realizovaným výzkumným šetřením autorů.

Anglicky

In this paper, we focus on the reasons leading to the introduction of targeted media education in kindergarten, which are based on relevant research and, by analogy, we will have one logical consideration can be applied in other areas of primary prevention. Furthermore, the field of media education in kindergartens. The aim of the paper is to draw attention to the needs of increasing competencies in the field of media education for teachers in kindergartens. The fulfillment of the goals is supported by the authors‘ own research.