2021
Online grocery shopping: the customers´ perspective in the Czech Republic
BARTÓK, Ottó; Vratislav KOZÁK and Radka BAUEROVÁBasic information
Original name
Online grocery shopping: the customers´ perspective in the Czech Republic
Name in Czech
Online nakupování potravin: pohled zákazníků z České republiky
Authors
BARTÓK, Ottó (203 Czech Republic, guarantor); Vratislav KOZÁK (203 Czech Republic) and Radka BAUEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
EQUILIBRIUM. Quarterly Journal of Economics and Economic Policy. Torun, INST ECONOMIC RESEARCH-POLAND, 2021, 1689-765X
Other information
Language
English
Type of outcome
Article in a journal
Field of Study
50204 Business and management
Country of publisher
Poland
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
References:
RIV identification code
RIV/47813059:19520/21:A0000223
Organization unit
School of Business Administration in Karvina
UT WoS
000707650000009
EID Scopus
2-s2.0-85117170044
Keywords (in Czech)
potraviny; e-shop; zákazník; chování; online nakupování potravin
Keywords in English
grocery; e-shop; customer; behaviour; online grocery shopping
Tags
Reviewed
Changed: 12/4/2022 20:58, Miroslava Snopková
In the original language
Online shopping is becoming popular among most customers thanks to quickness and easy shopping, and also due the COVID pandemic. Companies are aware of the great interest of customers and, as a consequence, e-commerce is expanding. There has been a significant increase in online grocery purchases due to economic growth in the past few years. Online shopping attracts a lot of research interest, individual authors and this is a widely dis-cussed topic. It should be borne in mind that online purchasing of food has its own peculiarities compared to the segment of electronics or fashion from the perspective of everyday needs.
In Czech
Nakupování online se stává oblíbeným u většiny zákazníků díky rychlosti a snadnosti nákupu a také díky pandemii COVID. Společnosti si uvědomují velký zájem zákazníků, a proto se elektronické obchodování rozšiřuje. V posledních několika letech došlo díky hospodářskému růstu k výraznému nárůstu nákupů potravin online. Nakupování online přitahuje velký zájem výzkumníků, jednotlivých autorů a jedná se o široce diskutované téma. Je třeba mít na paměti, že online nákup potravin má z hlediska každodenních potřeb svá specifika ve srovnání se segmentem elektroniky nebo módy.