J 2021

Online grocery shopping: the customers´ perspective in the Czech Republic

BARTÓK, Ottó; Vratislav KOZÁK and Radka BAUEROVÁ

Basic information

Original name

Online grocery shopping: the customers´ perspective in the Czech Republic

Name in Czech

Online nakupování potravin: pohled zákazníků z České republiky

Authors

BARTÓK, Ottó (203 Czech Republic, guarantor); Vratislav KOZÁK (203 Czech Republic) and Radka BAUEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

EQUILIBRIUM. Quarterly Journal of Economics and Economic Policy. Torun, INST ECONOMIC RESEARCH-POLAND, 2021, 1689-765X

Other information

Language

English

Type of outcome

Article in a journal

Field of Study

50204 Business and management

Country of publisher

Poland

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

RIV identification code

RIV/47813059:19520/21:A0000223

Organization unit

School of Business Administration in Karvina

UT WoS

000707650000009

EID Scopus

2-s2.0-85117170044

Keywords (in Czech)

potraviny; e-shop; zákazník; chování; online nakupování potravin

Keywords in English

grocery; e-shop; customer; behaviour; online grocery shopping

Tags

Reviewed
Changed: 12/4/2022 20:58, Miroslava Snopková

Abstract

In the original language

Online shopping is becoming popular among most customers thanks to quickness and easy shopping, and also due the COVID pandemic. Companies are aware of the great interest of customers and, as a consequence, e-commerce is expanding. There has been a significant increase in online grocery purchases due to economic growth in the past few years. Online shopping attracts a lot of research interest, individual authors and this is a widely dis-cussed topic. It should be borne in mind that online purchasing of food has its own peculiarities compared to the segment of electronics or fashion from the perspective of everyday needs.

In Czech

Nakupování online se stává oblíbeným u většiny zákazníků díky rychlosti a snadnosti nákupu a také díky pandemii COVID. Společnosti si uvědomují velký zájem zákazníků, a proto se elektronické obchodování rozšiřuje. V posledních několika letech došlo díky hospodářskému růstu k výraznému nárůstu nákupů potravin online. Nakupování online přitahuje velký zájem výzkumníků, jednotlivých autorů a jedná se o široce diskutované téma. Je třeba mít na paměti, že online nákup potravin má z hlediska každodenních potřeb svá specifika ve srovnání se segmentem elektroniky nebo módy.