Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{53101, author = {Šimánková, Petra and Mastiliaková, Dagmar}, article_number = {1-2}, keywords = {mentor – practice – cooperation – student.}, language = {cze}, issn = {1801-464X}, journal = {FLORENCE pro všeobecné sestry a ostatní nelékařské zdravotnické pracovníky}, title = {Postavení mentora v současné klinické praxi}, url = {https://www.florence.cz/casopis/archiv-florence/2014/1/postaveni-mentora-v-soucasne-klinicke-praxi/}, volume = {2014}, year = {2014} }
TY - JOUR ID - 53101 AU - Šimánková, Petra - Mastiliaková, Dagmar PY - 2014 TI - Postavení mentora v současné klinické praxi JF - FLORENCE pro všeobecné sestry a ostatní nelékařské zdravotnické pracovníky VL - 2014 IS - 1-2 SP - 15-20 EP - 15-20 SN - 1801464X KW - mentor – practice – cooperation – student. UR - https://www.florence.cz/casopis/archiv-florence/2014/1/postaveni-mentora-v-soucasne-klinicke-praxi/ N2 - Práce mapuje současné podmínky a nejčastější překážky v plnění rolí mentorů při podpoře studentů v klinické praxi. Charakterizovány jsou rozdílné úhly pohledu na danou problematiku ze strany sester, které neprošly přípravou k plnění role mentora, a sester mentorek, které absolvovaly mentorský kurz. Soubor respondentů tvořilo 85 všeobecných sester připravených i nepřipravených na tuto roli. Průzkum probíhal u obou skupin sester formou dotazníků a byl realizován na vybraných odděleních Slezské nemocnice v Opavě, kde od roku 2006 probíhá výuka studentů v bakalářském studijním programu Ošetřovatelství. Nejčastější překážkou v plnění role mentora je podle respondentek nedostatek mentorů na počet studentů v klinické praxi, což způsobuje přetěžování sester, které plní tuto roli. Dále respondentky uváděly problémy při koordinaci časového rozvrhu studenta a mentora. Jako obecný problém respondentky označily nedostatečnou prestiž mentora na klinických pracovištích vůbec a nepochopení role studenta těmi sestrami, které neprošly mentorským kurzem. Přestože role mentora je pro vzdělávání a profesní přípravu studentů klíčová, zjištěné informace prokazují, že na podmínkách pro plnění rolí mentorů je hodně co zlepšovat. ER -
ŠIMÁNKOVÁ, Petra a Dagmar MASTILIAKOVÁ. Postavení mentora v současné klinické praxi. \textit{FLORENCE pro všeobecné sestry a ostatní nelékařské zdravotnické pracovníky}. 2014, roč.~2014, 1-2, s.~15-20, 48 s. ISSN~1801-464X.
|