J 2021

Marketplace behaviour: who are the Czech Millennials?

KOPŘIVOVÁ, Veronika a Radka BAUEROVÁ

Základní údaje

Originální název

Marketplace behaviour: who are the Czech Millennials?

Autoři

KOPŘIVOVÁ, Veronika (703 Slovensko, garant, domácí) a Radka BAUEROVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Forum Scientiae Oeconomia, Dąbrowa Górnicza, Wydawnictwo Naukowe Akademii WSB, 2021, 2300-5947

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50202 Applied Economics, Econometrics

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/47813059:19520/21:A0000225

Organizační jednotka

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

Klíčová slova anglicky

Consumer behaviour; exploratory factor analysis; marketing communications; Millennials
Změněno: 21. 4. 2022 13:20, Miroslava Snopková

Anotace

V originále

One of the basic pillars of properly set up marketing communication is customer orientation - defining their essentials and preferences. As such, there is a need to detect the characteristics influencing the purchase decisions of consumers, especially Millennials as the cur-rent most valuable customer group for most companies. This paper therefore deals with the identification of characteristics determining the Millennial generation on the Czech market. Within the theoretical discussion, the basic background of segmentation and the Millenni-als are described.