2021
Marketplace behaviour: who are the Czech Millennials?
KOPŘIVOVÁ, Veronika a Radka BAUEROVÁZákladní údaje
Originální název
Marketplace behaviour: who are the Czech Millennials?
Autoři
KOPŘIVOVÁ, Veronika (703 Slovensko, garant, domácí) a Radka BAUEROVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Forum Scientiae Oeconomia, Dąbrowa Górnicza, Wydawnictwo Naukowe Akademii WSB, 2021, 2300-5947
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50202 Applied Economics, Econometrics
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/47813059:19520/21:A0000225
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Klíčová slova anglicky
Consumer behaviour; exploratory factor analysis; marketing communications; Millennials
Změněno: 21. 4. 2022 13:20, Miroslava Snopková
Anotace
V originále
One of the basic pillars of properly set up marketing communication is customer orientation - defining their essentials and preferences. As such, there is a need to detect the characteristics influencing the purchase decisions of consumers, especially Millennials as the cur-rent most valuable customer group for most companies. This paper therefore deals with the identification of characteristics determining the Millennial generation on the Czech market. Within the theoretical discussion, the basic background of segmentation and the Millenni-als are described.