D 2021

Postoj generací k rybnikářství v kontextu cestovního ruchu

BOTLÍKOVÁ, Milena

Základní údaje

Originální název

Postoj generací k rybnikářství v kontextu cestovního ruchu

Název česky

Postoj generací k rybnikářství v kontextu cestovního ruchu

Název anglicky

Attitudes of generations to fish farming in the context of tourism

Autoři

BOTLÍKOVÁ, Milena (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

XXIV. Brno, International Colloquium on Regional Sciences, od s. 301-307, 7 s. 2021

Nakladatel

Masarykova univerzita v Brně

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50701 Cultural and economic geography

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/47813059:19240/21:A0000963

Organizační jednotka

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě

ISBN

978-80-210-9896-1

Klíčová slova česky

cestovní ruch; rybářství; postoje; generace YZ

Klíčová slova anglicky

tourism; fisheries; attitudes; generation YZ

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno

Návaznosti

DG18P02OVV057, projekt VaV.
Změněno: 27. 4. 2022 10:45, Ing. Pavla Víchová

Anotace

V originále

Cílem článku bylo identifikovat úroveň asociace mezi rybnikářstvím a vybranými atributy, zejména z oblasti turismu, tradic nebo základních funkcí rybníků mezi generacemi, prioritně generacemi YZ. Dále bylo cílem ověřit, zda existují statisticky významné rozdíly mezi asociacemi generací pomocí testu Kruskal - Wallis. Analýza dotazníkového šetření ukázala, že vazba mezi rybnikařením a vybranými atributy s nadcházejícími generacemi klesá. Více než cestovním ruchem si mladá generace vybavuje rybníky s tradičními vánočními svátky, ryby na talíři s rybnikářstvím. Tyto nové generace (YZ) budou tvořit významný segment cestovního ruchu. Pro rozvoj rybářské turistiky je nutné identifikovat povědomí o rybářství, vytvářet produkty a komunikační strategie šité na míru těmto generacím, podporovat spolupráci s influencery, využívat Facebook, Instagram nebo stimulovat poptávku pomocí rybí gastronomie a výlovů rybníků, které jsou mladší generaci nejblíže.

Anglicky

The aim of the article was to identify the level of association between fishing and selected attributes, especially from the field from tourism, traditions or basic functions of ponds, especially the between generation of YZ. Furthermore, the aim was to verify whether there are statistically significant differences between the associations of generations using the Kruskal - Wallis test. The analysis of the questionnaire survey showed that the connection between fish farming and selected attributes with the coming generations is decreasing. More than tourism, the young generation recalls ponds with traditional Christmas holidays, fish on a plate with fishing ponds. These new generations (YZ) will form a significant segment of tourism. For the development of fishing tourism, it is necessary to create products and communication strategies tailored to these generations, cooperate with influencers, use Facebook, Instagram or stimulate demand with the help of fish gastronomy and catch, which are closest to the younger generation.