BOTLÍKOVÁ, Milena. Postoj generací k rybnikářství v kontextu cestovního ruchu (Attitudes of generations to fish farming in the context of tourism). In V. Klímová; V. Žítek. International Colloquium on Regional Sciences. XXIV. Brno: Masarykova univerzita v Brně. p. 301-307. ISBN 978-80-210-9896-1. doi:10.5817/CZ.MUNI.P210-9896-2021-37. 2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Postoj generací k rybnikářství v kontextu cestovního ruchu
Name in Czech Postoj generací k rybnikářství v kontextu cestovního ruchu
Name (in English) Attitudes of generations to fish farming in the context of tourism
Authors BOTLÍKOVÁ, Milena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition XXIV. Brno, International Colloquium on Regional Sciences, p. 301-307, 7 pp. 2021.
Publisher Masarykova univerzita v Brně
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50701 Cultural and economic geography
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/47813059:19240/21:A0000963
Organization unit Faculty of Philosophy and Science in Opava
ISBN 978-80-210-9896-1
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9896-2021-37
Keywords (in Czech) cestovní ruch; rybářství; postoje; generace YZ
Keywords in English tourism; fisheries; attitudes; generation YZ
Tags čeká na indexaci WoS
Tags International impact, Reviewed
Links DG18P02OVV057, research and development project.
Changed by Changed by: Ing. Pavla Víchová, učo 45388. Changed: 27/4/2022 10:45.
Abstract
Cílem článku bylo identifikovat úroveň asociace mezi rybnikářstvím a vybranými atributy, zejména z oblasti turismu, tradic nebo základních funkcí rybníků mezi generacemi, prioritně generacemi YZ. Dále bylo cílem ověřit, zda existují statisticky významné rozdíly mezi asociacemi generací pomocí testu Kruskal - Wallis. Analýza dotazníkového šetření ukázala, že vazba mezi rybnikařením a vybranými atributy s nadcházejícími generacemi klesá. Více než cestovním ruchem si mladá generace vybavuje rybníky s tradičními vánočními svátky, ryby na talíři s rybnikářstvím. Tyto nové generace (YZ) budou tvořit významný segment cestovního ruchu. Pro rozvoj rybářské turistiky je nutné identifikovat povědomí o rybářství, vytvářet produkty a komunikační strategie šité na míru těmto generacím, podporovat spolupráci s influencery, využívat Facebook, Instagram nebo stimulovat poptávku pomocí rybí gastronomie a výlovů rybníků, které jsou mladší generaci nejblíže.
Abstract (in English)
The aim of the article was to identify the level of association between fishing and selected attributes, especially from the field from tourism, traditions or basic functions of ponds, especially the between generation of YZ. Furthermore, the aim was to verify whether there are statistically significant differences between the associations of generations using the Kruskal - Wallis test. The analysis of the questionnaire survey showed that the connection between fish farming and selected attributes with the coming generations is decreasing. More than tourism, the young generation recalls ponds with traditional Christmas holidays, fish on a plate with fishing ponds. These new generations (YZ) will form a significant segment of tourism. For the development of fishing tourism, it is necessary to create products and communication strategies tailored to these generations, cooperate with influencers, use Facebook, Instagram or stimulate demand with the help of fish gastronomy and catch, which are closest to the younger generation.
PrintDisplayed: 19/4/2024 03:20