b 2022

Mediální výchova ve školní výuce : od teorie k praxi

SCHNEIDEROVÁ, Soňa, Radka HOLANOVÁ, Tomáš KLINKA, Martin BÍLEK, Rábová KLABÍKOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Mediální výchova ve školní výuce : od teorie k praxi

Název česky

Mediální výchova ve školní výuce : od teorie k praxi

Název anglicky

Media education in school teaching: from theory to practice

Autoři

SCHNEIDEROVÁ, Soňa, Radka HOLANOVÁ, Tomáš KLINKA, Martin BÍLEK, Rábová KLABÍKOVÁ, Lucie HLAVÁČOVÁ, Barbora HOLUBOVÁ a Vychopňová SUKOVÁ

Vydání

Praha, 104 s. 2022

Nakladatel

Pedagogická fakulta Univerzita Karlova

Další údaje

Typ výsledku

Učebnice

Obor

60203 Linguistics

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě

ISBN

978-80-7603-302-3

Klíčová slova česky

mediální výchova

Klíčová slova anglicky

Media education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 21. 2. 2022 18:12, PhDr. Soňa Schneiderová, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem publikace je poskytnout dostatek podpůrného materiálu k některým tématům, která nám dosud v dostupných učebnicích a sešitech mediální výchovy chyběla a po kterých učitelé volají. Z textu je zřejmé, že v žádném případě nehledáme koncept kompletní učebnice mediální výchovy a pokrytí všech důležitých témat kromě úvodu několika příkladů z různých oborů využitelných ve výuce. Publikaci tvoří metodická část, ve které jsou jednotliví oboroví specialisté jeho mezioborové činnosti pro rozvoj dovedností souvisejících s mediální výchovou, pracovní listy pro žáky a studenty využitelné přímo ve výuce a přílohy, ve kterých naleznete dokumenty a texty potřebné k realizovat navrhované aktivity.

Česky

The aim of the publication is to provide enough supporting material on some topics that we have so far lacked in the available textbooks and notebooks of media education and which teachers are calling for. It is clear from the text that we are by no means looking for a concept of a complete textbook of media education and coverage of all important topics except the introduction several examples from different fields usable in teaching. The publication consists of a methodological part, in which the individual field specialists of his interdisciplinary activities for the development of skills related to media education, worksheets for pupils and students usable directly in teaching and appendices, in which you will find documents and texts needed to implement the proposed activities.