KRAMOLIŠOVÁ, Markéta. Fehler in Schüleraufsätzen. Ergebnisse einer textlinguistischen Analyse. (Mistakes in student essays. Results of a text-linguistic analysis.). In Diana Adamová a Gabriela Rykalová. Twenty-first Century Perspective on Text Analysis / Perspektiven der Textanalyse im 21. Jahrhundert. 1st ed. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2021, p. 133-146. ISBN 978-80-7510-481-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Fehler in Schüleraufsätzen. Ergebnisse einer textlinguistischen Analyse.
Name in Czech Chyby ve studentských slohových pracích. Výsledky textovo-lingvistické analýzy.
Name (in English) Mistakes in student essays. Results of a text-linguistic analysis.
Authors KRAMOLIŠOVÁ, Markéta (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Opava, Twenty-first Century Perspective on Text Analysis / Perspektiven der Textanalyse im 21. Jahrhundert. p. 133-146, 14 pp. 2021.
Publisher Slezská univerzita v Opavě
Other information
Original language German
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 60203 Linguistics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/47813059:19240/21:A0000925
Organization unit Faculty of Philosophy and Science in Opava
ISBN 978-80-7510-481-6
Keywords (in Czech) textová analýza; slohové práce; chyba; analýza chyb; typologie chyb; komunikace
Keywords in English text analysis; essays; mistake; analysis of mistakes; typology of mistakes; communication
Tags SGS12020, SGS_1_2020, ÚCJ
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Michaela Weiss, Ph.D., učo 48912. Changed: 28/2/2022 13:16.
Abstract
Das Kapitel setzt sich zum Ziel, die Ergebnisse einer Fehleranalyse von Schüleraufsätzen vorzustellen, um die häufigsten Fehlerursachen, die tschechische Schüler beim Deutschlernen machen, zu entdecken, zu benennen und zu beschreiben. Die einzelnen Fehler werden auf der orthographischen, morpho-syntaktischen und lexikalischen Ebene analysiert und die Häufigkeit der einzelnen Fehler ausgewertet.
Abstract (in Czech)
Kapitola si klade za cíl představit výsledky analýzy chyb studentských slohových prací, odhalit, pojmenovat a popsat nejčastější příčiny chyb při učení němčiny. Jednotlivé chyby a jejich četnost jsou analyzovány a vyhodnoceny na úrovni ortografické, morfosytaktické a lexikální.
Abstract (in English)
The aim of this article is to present the results of an analysis of the mistakes in the essays and to find out, name and describe the most frequent causes of the mistakes made by Czech students who learn German. The research deals with the orthographic, morphological, syntactic and lexical mistakes and the frequency of them.
PrintDisplayed: 5/5/2024 05:31