c 2021

Seminář kulturní publicistiky

BERGMANNOVÁ, Pavla

Základní údaje

Originální název

Seminář kulturní publicistiky

Název česky

Seminář kulturní publicistiky

Název anglicky

Seminar of Cultural Journalism

Vydání

1. vyd. Opava, 2021

Nakladatel

Slezská univerzita v Opavě

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Obor

60400 6.4 Arts

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizační jednotka

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě

Štítky

Změněno: 28. 2. 2022 12:09, Mgr. Pavla Bergmannová

Anotace

V originále

Studijní text seznamuje studenty s vymezením pojmu kulturní publicistika a pomůže jim osvojit si základní publicistické žánry s jejich formálními i obsahovými náležitostmi. Díky němu získají širší přehled o současných českých tištěných i elektronických médiích zaměřených na umění a na příkladech tvorby výrazných osobností kulturní žurnalistiky se dozví, jakým způsobem je možné kriticky reflektovat umělecké dílo (zejména divadelní, filmové a rozhlasové). Hlavní důraz je kladen na vlastní kritickou tvorbu posluchačů, kteří jsou vedeni k přesnému formulování svých názorů a postojů zejména v písemném projevu různých forem (např. deníková recenze, kritika, úvaha, rozhovor atd.). Cílem je rozvíjet u studentů schopnost analýzy a kritické reflexe.

Anglicky

The study text acquaints students with the definition of the term cultural journalism and helps them to master the basic journalistic genres with their formal and content requirements. Thanks to him, they will gain a broader overview of contemporary Czech print and electronic media focused on art, and on examples of the work of prominent figures in cultural journalism, they will learn how to critically reflect on works of art (especially theater, film and radio). The main emphasis is placed on the students' own critical work, who are led to the precise formulation of their opinions and attitudes, especially in the written expression of various forms (eg diary review, criticism, reflection, interview, etc.). The aim is to develop students' ability for analysis and critical reflection.