2019
400 ASA Fotografie
MOUCHA, JosefZákladní údaje
Originální název
400 ASA Fotografie
Název anglicky
400 ASA Photographs
Autoři
MOUCHA, Josef (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Praha, 72 s. 2019
Nakladatel
400 ASA
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
60401 Arts, Art history
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/47813059:19240/19:A0000938
Organizační jednotka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
ISBN
978-80-7432-450-5
Klíčová slova anglicky
20st century photography; Photography Czech; History of photography; Documentary photography
Změněno: 2. 3. 2022 09:05, doc. Mgr. Josef Moucha
V originále
Knihu „400 ASA Fotografie“ sepsal a sestavil Josef Moucha. Obsahuje reprodukce snímků Karla Cudlína (1960), Jana Dobrovského (1960), Alžběty Jungrové (1978), Antonína Kratochvíla (1947), Jana Mihalička (1965), Tomkiho Němce (1963) a Martina Wágnera (1980). Publikace dokládá, že stěžejním zájmem sedmi autorů dvou generací je člověk a lidské společenství. Jednotlivé kapitoly propojuje realismus, s nímž fotografové pohlížejí na svět a s nímž zachycují jeho proměnlivost. Vztahují se především k současnosti, ale zajímá je i její podloží, tedy hlubší minulost. Jako by kladli otázky navzájem spjaté a každý na ně odpovídal svým zvláštním způsobem.
Anglicky
The book "400 ASA Photographs" was written and conceived by Josef Moucha. The volume includes photos by Karel Cudlín (b. 1960), Jan Dobrovský (b. 1960), Alžběta Jungrová (b. 1978), Antonín Kratochvíl (b. 1947), Jan Mihaliček (b. 1965), Tomki Němec (b. 1963), and Martin Wágner (b. 1980). The common denominator in their individual approaches lies in the realism with which they view the world, and through which they capture its changeability. When considered overall, it is apparent that human society is the primary focus of all seven photographers from two generations. Although they mainly concentrate on the present day, they are also interested in its foundations, that is to say, in the deeper past. It is as if the individual photographers ask questions that are interlinked, but each one of them answers in their own unique way.