B 2019

400 ASA Fotografie

MOUCHA, Josef

Základní údaje

Originální název

400 ASA Fotografie

Název anglicky

400 ASA Photographs

Autoři

MOUCHA, Josef (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Praha, 72 s. 2019

Nakladatel

400 ASA

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

60401 Arts, Art history

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/47813059:19240/19:A0000938

Organizační jednotka

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě

ISBN

978-80-7432-450-5

Klíčová slova anglicky

20st century photography; Photography Czech; History of photography; Documentary photography
Změněno: 2. 3. 2022 09:05, doc. Mgr. Josef Moucha

Anotace

V originále

Knihu „400 ASA Fotografie“ sepsal a sestavil Josef Moucha. Obsahuje reprodukce snímků Karla Cudlína (1960), Jana Dobrovského (1960), Alžběty Jungrové (1978), Antonína Kratochvíla (1947), Jana Mihalička (1965), Tomkiho Němce (1963) a Martina Wágnera (1980). Publikace dokládá, že stěžejním zájmem sedmi autorů dvou generací je člověk a lidské společenství. Jednotlivé kapitoly propojuje realismus, s nímž fotografové pohlížejí na svět a s nímž zachycují jeho proměnlivost. Vztahují se především k současnosti, ale zajímá je i její podloží, tedy hlubší minulost. Jako by kladli otázky navzájem spjaté a každý na ně odpovídal svým zvláštním způsobem.

Anglicky

The book "400 ASA Photographs" was written and conceived by Josef Moucha. The volume includes photos by Karel Cudlín (b. 1960), Jan Dobrovský (b. 1960), Alžběta Jungrová (b. 1978), Antonín Kratochvíl (b. 1947), Jan Mihaliček (b. 1965), Tomki Němec (b. 1963), and Martin Wágner (b. 1980). The common denominator in their individual approaches lies in the realism with which they view the world, and through which they capture its changeability. When considered overall, it is apparent that human society is the primary focus of all seven photographers from two generations. Although they mainly concentrate on the present day, they are also interested in its foundations, that is to say, in the deeper past. It is as if the individual photographers ask questions that are interlinked, but each one of them answers in their own unique way.