J 2021

Vývoj gastronomických trendů z perspektivy provozovatelů restauračních podniků na příkladě Moravskoslezského kraje

KOSTKOVÁ, Miroslava a Pavlína PELLEŠOVÁ

Základní údaje

Originální název

Vývoj gastronomických trendů z perspektivy provozovatelů restauračních podniků na příkladě Moravskoslezského kraje

Název anglicky

Development of Trends in Gastronomy from the Perspective of Catering Providers on the Case of the Moravian Silesian Region

Autoři

KOSTKOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí) a Pavlína PELLEŠOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Ekonomická revue cestovného ruchu, 2021, 0139-8660

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/47813059:19520/21:A0000311

Organizační jednotka

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

Klíčová slova anglicky

A survey; Gastronomy trends; Restaurant offer;
Změněno: 11. 4. 2023 21:18, Miroslava Snopková

Anotace

V originále

Cílem článku je prozkoumat vývoj trendů v tvorbě nabídky a v poskytování gastronomických služeb na příkladu Moravskoslezského kraje. Bylo provedeno srovnání výsledků dvou průzkumů mezi zástupci restaurací, a to prostřednictvím online dotazníků a strukturovaných rozhovorů provedených v letech 2017 a 2020. Srovnání ukázalo, že tendence zavádět nové produkty a sledovat nové trendy je v roce 2020 výraznější než v roce 2017. výsledky průzkumů mohou být využity při vytváření nové nabídky a zavádění inovativních řešení v jiných destinacích a budování platformy pro další výzkum trendů souvisejících služeb cestovního ruchu pro zvýšení konkurenceschopnosti.

Anglicky

The aim of the article is to examine the development of trends in the creation of the offer and in the provision of gastronomic services, on the example of the Moravian-Silesian Region. A comparison was made between the results of two surveys among restaurant representatives, through online questionnaires and structured interviews conducted in 2017 and 2020. The comparison showed that the tendency to introduce new products and follow new trends is more significant in 2020 than in 2017. The results of the surveys can be used in creating a new offer and implementing innovative solutions in other destinations and building a platform for further research on trends in related tourism services, to increase competitiveness.