W 2022

Dialogem ke vzájemnému porozumění_platforma spolupráce 4 (Norské fondy LP-HROVA1A-005)

ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ a Marta KOLAŘÍKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Dialogem ke vzájemnému porozumění_platforma spolupráce 4 (Norské fondy LP-HROVA1A-005)

Název anglicky

Dialogue for Mutual Understanding_Cooperation Platform 4 (Norway Grants LP-HROVA1A-005)

Autoři

ZEZULKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí), Kateřina JANKŮ (203 Česká republika, domácí) a Marta KOLAŘÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

2022

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Uspořádání workshopu

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/47813059:19510/22:A0000391

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

Klíčová slova anglicky

community planning; community social workers; field workers in social services; Roma community; social inclusion; school inclusion;
Změněno: 3. 3. 2023 20:03, doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.

Anotace

V originále

Hlavním tématem setkání byly okolnosti související s realizací vzdělávacích aktivit pro komunitní sociální pracovníky, terénní pracovníky v sociálních službách a příslušníky romských komunit ve vybraných lokalitách. Účastníci setkání prezentovali příklady konkrétních forem spolupráce městských úřadů Krnov, Moravský Beroun a Opava s nestátními neziskovými organizacemi, školami a školskými zařízeními. Pozornost byla věnována vzájemné spolupráci při podpoře sociální inkluze Romů, procesu školské inkluze žáků ze sociokulturně znevýhodněného prostředí a posilování odbornosti a kompetencí pracovníků pro motivační a aktivizační činnosti s cílovou skupinou. K tomuto účelu byl sestaven evaluační nástroj vzdělávacích aktivit. Jeho aplikace bylo doporučena organizátorům vzdělávacích aktivit za účelem sběru dat pro vypracování metodického materiálu a evaluační zprávy, které jsou monitorovacími indikátory realizovaného projektu.

Anglicky

The main topic of the meeting was circumstances related to the implementation of training activities for community social workers, field workers in social services and members of Romani communities in selected localities. The participants presented examples of concrete forms of cooperation between the municipal authorities of Krnov, Moravský Beroun and Opava with non-governmental non-profit organisations, schools and educational institutions. Attention was paid to mutual cooperation in supporting the social inclusion of Roma, the process of school inclusion of pupils from socio-culturally disadvantaged backgrounds and strengthening the expertise and competences of staff for motivational and activation activities with the target group. For this purpose, an evaluation tool of educational activities was compiled. Its application was recommended to the organizers of educational activities in order to collect data for the elaboration of methodological material and evaluation report, which are monitoring indicators of the implemented project.