ZEZULKOVÁ, Eva and Kateřina JANKŮ. Kulatý stůl II na téma Partnerství a spolupráce při realizaci odborných praxí (Round Table II on Partnership and Cooperation in the Implementation of Professional Practices). 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kulatý stůl II na téma Partnerství a spolupráce při realizaci odborných praxí
Name (in English) Round Table II on Partnership and Cooperation in the Implementation of Professional Practices
Authors ZEZULKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Kateřina JANKŮ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 2022.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Organization of a workshop
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/47813059:19510/22:A0000396
Organization unit Faculty of Public Policies in Opava
Keywords in English forms of cooperation; primary schools; professional practice; inclusive education; support measures; equalizing educational opportunities; pupils with special educational needs;
Changed by Changed by: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Changed: 3/3/2023 18:19.
Abstract
diskuse o možnostech a obsahu spolupráce se základními školami a nestátními neziskovými organizacemi v rámci odborných praxí studentů bakalářského oboru speciální pedagogika. Program setkání vyplynul jednak z nutnosti blíže představit praxeologický rámec bakalářského oboru speciální pedagogika pedagogům ze základních škol a zástupcům NNO, jednak ze zájmu hledat efektivní formy spolupráce mezi základními školami, nestátními neziskovými organizacemi (dále NNO) a vysokou školou. Problematika vzájemné spolupráce je prioritním tématem inkluzivního vzdělávání a souvisejících podpůrných opatření k vyrovnávání příležitostí ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Abstract (in English)
Discussion of the possibilities and content of cooperation with primary schools and non-profit organizations within the professional practice of students of the Bachelor's degree in Special Education. The programme of the meeting resulted both from the need to introduce the praxeological framework of the Bachelor of Special Education to teachers from primary schools and representatives of NGOs, and from the interest to seek effective forms of cooperation between primary schools, non-governmental non-profit organizations (NGOs) and the university. The issue of mutual cooperation is a priority topic of inclusive education and related support measures to equalize educational opportunities for pupils with special educational needs.
PrintDisplayed: 10/5/2024 02:12