Detailed Information on Publication Record
2022
Kulatý stůl III_Reflexe spolupráce ZŠ a VŠ při upevňování odborných kompetencí speciálních pedagogů v rámci odborných praxí pedagogů
ZEZULKOVÁ, Eva and Kateřina JANKŮBasic information
Original name
Kulatý stůl III_Reflexe spolupráce ZŠ a VŠ při upevňování odborných kompetencí speciálních pedagogů v rámci odborných praxí pedagogů
Name (in English)
Round table III_Reflection of cooperation between primary schools and universities in strengthening professional competences of special educators in the framework of professional practice of teachers
Authors
ZEZULKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Kateřina JANKŮ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
2022
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Uspořádání workshopu
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/47813059:19510/22:A0000397
Organization unit
Faculty of Public Policies in Opava
Keywords (in Czech)
studijní plán; bakalářský studijní program Speciální pedagogika; odborné praxe I; odborné praxe II;
Keywords in English
curriculum; bachelor study programme Special Education; professional practice I; professional practice II;
Změněno: 3/3/2023 18:30, doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.
V originále
Obsahem byla reflexe spolupráce pedagogů vysoké školy s pedagogy základních škol při realizaci odborných praxí I a II v rámci bakalářského studijního programu Speciální pedagogika. Opakovaně byla zmíněna důležitost a potřeba odborné praxe pro rozvoj odborných kompetencí studentů speciální pedagogiky. V průběhu praxe má student jedinečnou možnost pozorovat, rozlišovat a reagovat na speciální vzdělávací potřeby dětí a žáků ve školním prostředí. Živě byla diskutována organizační forma a obsahová náplň realizovaných praxí.
In English
The content was a reflection on the cooperation of the university teachers with primary school teachers in the implementation of professional practice I and II within the bachelor's degree programme Special Education. The importance and need of professional practice for the development of professional competences of special education students was repeatedly mentioned. During the practicum, the student has the unique opportunity to observe, differentiate, and respond to the special educational needs of children and students in the school setting. The organizational form and content of the implemented practices were vividly discussed.