ŠIMÁNKOVÁ, Petra and Lucie KŘÁKOVÁ. Teoreticko - praktická výuka první pomoci na ZŠ Otická v Opavě (Theoretical and practical teaching of first aid at the primary school Otická in Opava). 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Teoreticko - praktická výuka první pomoci na ZŠ Otická v Opavě
Name (in English) Theoretical and practical teaching of first aid at the primary school Otická in Opava
Authors ŠIMÁNKOVÁ, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Lucie KŘÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 2022.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Organization of a workshop
Field of Study 30307 Nursing
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/47813059:19510/22:A0000403
Organization unit Faculty of Public Policies in Opava
Keywords (in Czech) první pomoc; kardiopulmonální resuscitace; znalosti žáků; znalosti studentů;
Keywords in English first aid; cardiopulmonary resuscitation; students' knowledge; students;knowledge;
Changed by Changed by: Jana Tamfalová, učo 50913. Changed: 30/3/2023 08:04.
Abstract
Převážná většina trestných činů dětí a mladistvých se odehrává ve škole nebo v jejím okolí. Vzhledem k rostoucí kriminalitě a rostoucímu počtu smrtelných zranění a úrazů mezi mladými lidmi, má výuka první pomoci ve školách zásadní význam pro zvyšování znalostí a dovedností dětí a mladistvých v poskytování pomoci v krizových situacích a zabránění destruktivním následkům zranění a smrtelným úrazům.
Abstract (in English)
The vast majority of crimes committed by children and adolescents take place in or around schools. Given the rising crime rate and the increasing number of fatalities and injuries among young people, first aid education in schools is essential to increase children's and adolescents' knowledge and skills in providing assistance in crisis situations and preventing the destructive consequences of injuries and fatalities.
PrintDisplayed: 3/5/2024 07:02