B 2022

Hudebně-muzeologické myšlení od 18. století do roku 1945

ZAPLETAL, Miloš

Základní údaje

Originální název

Hudebně-muzeologické myšlení od 18. století do roku 1945

Název anglicky

Music-museological thought from the 18th century to 1945

Autoři

ZAPLETAL, Miloš (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Opavě, 135 s. 2022

Nakladatel

Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

60500 6.5 Other Humanities and the Arts

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/47813059:19240/22:A0001007

Organizační jednotka

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě

ISBN

978-80-7510-515-8

Klíčová slova anglicky

music museology; museology; music museum; intellectual history; music archive; music librarianship;

Štítky

Příznaky

Recenzováno

Interní projekty

CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002400
Změněno: 15. 11. 2022 10:00, Mgr. Bc. Miloš Zapletal, Ph.D.

Anotace

V originále

Monografie podává dějiny hudebně-muzeologického myšlení od 18. století do roku 1945, jak se rozvíjelo ve třech v zásadě nezávislých liniích: první reflektovala muzealizaci hudebnin (hudebních textů a textů o hudbě) a souvisela především s rozvojem hudebního dějepisectví; druhá reflektovala muzealizaci hudebních nástrojů a dodnes úzce souvisí s organologií; třetí, nejméně rozvinutá, se zaměřovala na monografická hudební muzea, tj. především na památníky skladatelů.

Anglicky

The monograph presents the history of music-museological thought from the 18th century to 1945, as it developed in three basically independent lines. The first line reflected the musealisation of musicalia (musical texts and texts about music) and was primarily related to the development of music historiography. The second line has reflected the musealisation of musical instruments and is still closely related to organology. The third line, the least developed one, has focused on monographic music museums, i.e. primarily on composer memorials.