D 2022

ATTITUDES OF CUSTOMERS TO SELECTED GASTRONOMIC TRENDS

PELLEŠOVÁ, Pavlína a Jakub VACHA

Základní údaje

Originální název

ATTITUDES OF CUSTOMERS TO SELECTED GASTRONOMIC TRENDS

Autoři

PELLEŠOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí) a Jakub VACHA (703 Slovensko)

Vydání

Praha, 10th INTERNATIONAL CONFERENCE PROCEEDINGS CURRENT TRENDS IN SPA, HOSPITALITY AND TOURISM, od s. 200-209, 10 s. 2022

Nakladatel

Institute of Hospitality Management and Economics

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/47813059:19520/22:A0000347

Organizační jednotka

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

ISBN

978-80-87411-41-4

Klíčová slova anglicky

restaurant offer; customer satisfaction; gastronomy trends

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 29. 12. 2022 10:42, doc. Ing. Pavlína Pellešová, Ph.D.

Anotace

V originále

The objective of the contribution is to characterize specific trends in the sphere of Czech and world gastronomy as well as to identify customers´ opinions about the interpretation of the concept of "trend". The aim is to specify customers´ attitudes to selected trends with reference to significant differences between their experience and willingness to try the given trend. The research, realized by using the method of questioning including the technique of questionnaire survey, reflects customers´ experience and satisfaction with selected gastronomic trends. Based on the analysis of Czech customers´ behaviour we can see not only conservative behaviour but also restrained attitude to new trends used within the offer of gastronomic services and willingness to consume both food and drinks that include new trends in gastronomy.
Zobrazeno: 25. 11. 2024 05:05