D 2022

Information as a Strategic Factor of Business Development in Gastronomy.

BOTLÍKOVÁ, Milena a Josef BOTLÍK

Základní údaje

Originální název

Information as a Strategic Factor of Business Development in Gastronomy.

Název česky

Informace jako strategický faktor rozvoje podnikání v gastronomii.

Autoři

BOTLÍKOVÁ, Milena a Josef BOTLÍK

Vydání

10. vyd. Praha, 10th International Conference Proceedings Current Trends in Spa, Hospitality and Tourism. od s. 55-67, 13 s. 2022

Nakladatel

VŠHE Praha (UCP Praha)

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizační jednotka

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě

ISBN

978-80-7632-076-5

Klíčová slova česky

Moravskoslezský kraj; dostupnost; restaurace; specifické skupiny; web

Klíčová slova anglicky

Moravian-Silesian region; accessibility; restaurants; specific groups; websites.

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno

Návaznosti

CZ.02.2.69/0.0/0.0/18_054/0014696, projekt VaV.
Změněno: 31. 12. 2022 10:43, Ing. Josef Botlík

Anotace

V originále

INFORMATION AS A STRATEGIC FACTOR OF BUSINESS DEVELOPMENT IN GASTRONOMY Milena Botlíková, Josef Botlík Abstract The Covid 19 pandemic led to the closure and reduction of the restaurant business. They had to adapt to the conditions and switch to the contactless form of services (delivery services, contactless payments, etc.) and offers through websites. Gastronomy business has thus become dependent on information accessibility in the Internet space. The article deals with information accessibility of gastronomic companies in MSK. The availability of information will be evaluated using software applications and will be based, for example, on the WCAG methodology.