KOCOURKOVÁ, Vladimíra and Kamil JANIŠ. Saturování potřeb dítěte předškolního věku v mateřské škole a jeho úskalí v digitální době jako východisko primární prevence rizikového chování (Saturating the needs of the preschool child in kindergarten and its pitfalls in the digital age as a basis for primary prevention of risky behaviour). Media 4u Magazine. Praha: Media 4u Magazine, 2022, vol. 19, No 4, p. 2-9. ISSN 1214-9187.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Saturování potřeb dítěte předškolního věku v mateřské škole a jeho úskalí v digitální době jako východisko primární prevence rizikového chování
Name in Czech Saturování potřeb dítěte předškolního věku v mateřské škole a jeho úskalí v digitální době jako východisko primární prevence rizikového chování
Name (in English) Saturating the needs of the preschool child in kindergarten and its pitfalls in the digital age as a basis for primary prevention of risky behaviour
Authors KOCOURKOVÁ, Vladimíra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Kamil JANIŠ (203 Czech Republic).
Edition Media 4u Magazine, Praha, Media 4u Magazine, 2022, 1214-9187.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/47813059:19510/22:A0000429
Organization unit Faculty of Public Policies in Opava
Keywords (in Czech) potřeby; předškolní věk; mateřská škola; pedagog; digitální média
Keywords in English needs; preschool age; kindergarten; teacher; digital media
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Lucie Chmelařová, učo 50152. Changed: 5/4/2024 15:26.
Abstract
Saturaci primárních i sekundárních potřeb dětí předškolního věku pedagogy mateřských škol, vnímáme jako předpoklad úspěšné primární prevence rizikového chování dětí do budoucna. Příspěvek se zamýšlí nad vnímáním potřeb dítěte v kontextu digitálních médií z pohledu pedagogů mateřských škol a nároků na ně kladených.
Abstract (in English)
We perceive the saturation of the primary and secondary needs of preschool children by kindergarten teachers as a prerequisite for successful primary prevention of children's risky behavior in the future. The contribution reflects on the perception of the child's needs in the context of digital media from the point of view of kindergarten teachers and the demands placed on them.
PrintDisplayed: 8/6/2024 12:55