2022
Literacy for Democracy: What Can Information Literacy Learn from Legal Literacy, and Vice Versa?
DOMBROVSKÁ, MichaelaZákladní údaje
Originální název
Literacy for Democracy: What Can Information Literacy Learn from Legal Literacy, and Vice Versa?
Název česky
Gramotnost pro demokracii: čím právní gramotnost může inspirovat infomační gramotnost, a naopak?
Autoři
DOMBROVSKÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Německo, Information Literacy in a Post-Truth Era, od s. 741-748, 750 s. 2022
Nakladatel
Springer
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50803 Information science
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/47813059:19240/22:A0001130
Organizační jednotka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
ISSN
Klíčová slova česky
informační gramotnost; právní gramotnost; informační vzdělávání
Klíčová slova anglicky
information literacy; legal literacy; information education
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 3. 2023 15:47, Mgr. Michaela Dombrovská, Ph.D.
V originále
Based on an analysis of the seven-stage model, according to available published literature, and a parallel case study of information audit teaching at Masaryk University and Silesian University, both in the Czech Republic, this paper asks whether whether an information audit can offer any new insights or new tools in the field of information literacy.
Česky
Na základě analýzy sedmistupňového modelu podle dostupné publikované literatury a paralelní případové studie výuky informačního auditu na Masarykově univerzitě a Slezské univerzitě, obě v České republice, si tento příspěvek klade otázku, zda může informační audit nabídnout nějaké nové poznatky či nové nástroje v oblasti informační gramotnosti.