J 2023

Kompetence pedagoga (ISCED 0-2) v systému pomoci dítěti s traumatem

KOCOURKOVÁ, Vladimíra, Edita ONDŘEJOVÁ a Marta KOLAŘÍKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Kompetence pedagoga (ISCED 0-2) v systému pomoci dítěti s traumatem

Název česky

Kompetence pedagoga (ISCED 0-2) v systému pomoci dítěti s traumatem

Název anglicky

Teacher Competences (ISCED 0-2) in the system of helping a child with trauma

Autoři

KOCOURKOVÁ, Vladimíra (203 Česká republika, domácí), Edita ONDŘEJOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Marta KOLAŘÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Media 4u Magazine, Praha, Media 4u Magazine, 2023, 1214-9187

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/47813059:19510/23:A0000469

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

Klíčová slova česky

základní škola; mateřská škola; pedagog; kompetence; trauma

Klíčová slova anglicky

elementary school; kindergarten; teacher; competence; trauma

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 2. 2024 20:16, Ing. Lucie Chmelařová

Anotace

ORIG EN

V originále

Článek se zaměřuje aktuální problematiku dítěte s traumatem ve školním prostředí (ISCED 0-2) a roli učitele v pomoci tomuto dítěti. Diskutovány jsou očekávané kompetence pedagoga a aktuální situace pedagogů v České republice. Příspěvek vznikl v rámci projektu MŠMT: PRCH-IP_0035/2022 „Vybrané aspekty přístupů škol k primární prevenci a wellbeingu“.

Anglicky

The article focuses on the current issue of the child with trauma in the school environment and the role and competences of the teacher in helping this child. The current situation of teachers in the Czech Republic is discussed (outputs of project of the Ministry of Education and Science: PRCH-IP_0035/2022 "Selected aspects of school approaches to primary prevention and well-being“).
Zobrazeno: 28. 11. 2024 23:22