POSPĚCH, Tomáš. Obrazy krásy a nedostatku. Reklamní fotografie mezi zakázkou a uměním (Images of beauty and lack. Advertising photography between commission and art). In Ondřej Táborský; Lucie Česálková. Spotřební imaginace státního socialismu. Praha: Národní muzeum; Akropole, 2022, p. 354-385. n/a. ISBN 978-80-7470-449-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Obrazy krásy a nedostatku. Reklamní fotografie mezi zakázkou a uměním
Name (in English) Images of beauty and lack. Advertising photography between commission and art
Authors POSPĚCH, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Praha, Spotřební imaginace státního socialismu, p. 354-385, 32 pp. n/a, 2022.
Publisher Národní muzeum; Akropole
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 60400 6.4 Arts
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/47813059:19240/22:A0001134
Organization unit Faculty of Philosophy and Science in Opava
ISBN 978-80-7470-449-9
Keywords in English consumer imagination; Czech advertising photography; Czech fashion photography; photography in the socialist period
Changed by Changed by: doc. Mgr. Tomáš Pospěch, Ph.D., učo 23299. Changed: 13/4/2023 14:28.
Abstract
Kapitola přibližuje strategie zadavatelů, institucionální podporu a hlavní tvůrce a přístupy v české fotografii módy a reklamy mezi léty 1948-1989. Je první knižně publikovanou studií na toto téma a je to o to důležitější, že je součástí knihy s dalšími texty, věnovanými jazyku reklamy a užití filmu, grafického designu, obalových materiálů atd. v reklamě.
Abstract (in English)
The chapter presents the commissioning strategies, institutional support and the main creators and approaches in Czech fashion and advertising photography between 1948-1989. It is the first book-length study on the subject and is all the more important as it is included with other texts on the language of advertising and the use of film, graphic design, packaging, etc. in advertising.
PrintDisplayed: 26/7/2024 00:16