2023
Poezie Vratislava Brabence jako živý důkaz
CHROBÁK, JakubZákladní údaje
Originální název
Poezie Vratislava Brabence jako živý důkaz
Název česky
Poezie Vratislava Brabence jako živý důkaz
Název anglicky
Vratislav Brabenec's poetry as living proof
Autoři
CHROBÁK, Jakub (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Opava, UNDERGROUND A DRUHÁ KULTURA VE STŘEDNÍ EVROPĚ UNDERGROUND I DRUGA KULTURA W EUROPIE ŚRODKOWEJ UNDERGROUND A DRUHÁ KULTÚRA V STREDNEJ EURÓPE. od s. 99-104, 6 s. UNDERGROUND A DRUHÁ KULTURA VE STŘEDNÍ EVROPĚ UNDERGROUND I DRUGA KULTURA W EUROPIE ŚRODKOWEJ UNDERGROUND A DRUHÁ KULTÚRA V STREDNEJ EURÓPE. 2023
Nakladatel
Ústav bohemistiky a knihovnictví, Filozoficko-přírodovědecká fakulta SU v Opavě
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
60202 Specific languages
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/47813059:19240/23:A0001161
Organizační jednotka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
ISBN
978-80-7510-534-9
Klíčová slova česky
underground; V. Brabenec; literární věda; literární historie; interpretace
Klíčová slova anglicky
underground; V. Brabenec; literary science; literary history; interpretation
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 9. 2023 12:41, Mgr. Jakub Chrobák, Ph.D.
V originále
Studie se zabývá poezií V. Brabence ve vztahu k pojmu literární underground. Pokouší se ukázat, že underground jako způsob života a psaní má stále smysl. Že jde o pojem stále naplňovaný současnou básnickou produkcí. Dále se studie pokouší ukázat, že tento typ textu vyžaduje i specifický způsob čtení, který se také studie snaží představit v praxi.
Anglicky
The study deals with the poetry of V. Brabec's poetry in relation to the notion of literary underground. It tries to show that the underground as a way of living and writing still makes sense. That it is a concept still being fulfilled by contemporary poetic production. Furthermore, the study tries to show that this type of text also requires a specific way of reading, which the study also tries to present in practice.