2023
			
	    
	
	
    „Alles von Hoffmann ist aus einem unendlich tiefen Gefühl geflossen…“ Aspekte der Rezeption E.T.A. Hoffmanns bei Friedrich Hebbel anhand der Novelle Barbier Zitterlein.
LANGNER, Paul MartinZákladní údaje
Originální název
„Alles von Hoffmann ist aus einem unendlich tiefen Gefühl geflossen…“ Aspekte der Rezeption E.T.A. Hoffmanns bei Friedrich Hebbel anhand der Novelle Barbier Zitterlein.
	Název česky
"Všechno u Hoffmanna vychází z nekonečně hlubokého citu..." Aspekty recepce E. T. A. Hoffmanna podle Friedricha Hebbela na základě novely Barbier Zitterlein.
	Název anglicky
"Everything by Hoffmann flowed from an infinitely deep feeling..." Aspects of E.T.A. Hoffmann's reception by Friedrich Hebbel based on the novella Barbier Zitterlein.
		Autoři
LANGNER, Paul Martin (276 Německo, garant, domácí)
			Vydání
 1. vyd. Heide, Hebbel-Jahrbuch 78/2023, od s. 97-120, 24 s. 78/2023, 2023
			Nakladatel
Boyens Buchverlag
		Další údaje
Jazyk
němčina
		Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
		Obor
60200 6.2 Languages and Literature
		Stát vydavatele
Německo
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Forma vydání
tištěná verze "print"
		Kód RIV
RIV/47813059:19240/23:A0001260
		Organizační jednotka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
			ISBN
978-3-8042-1047-9
		Klíčová slova česky
Motiv oka; holič Zitterlein; Judith; Gyges a jeho prsten; ETA Hoffmann; Friedrich Hebbel; Volker Nölle
		Klíčová slova anglicky
Motif of eye; Barbier Zitterlein; Judith; Gyges und sein Ring; ETA Hoffmann; Friedrich Hebbel; Volker Nölle
		Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
		
				
				Změněno: 8. 2. 2024 09:05, doc. PhDr. Gabriela Rykalová, Ph.D.
				
		V originále
Neben der Entstehungsgeschichte der Novelle und der Rezeption ETA Hoffmanns durch Friedrich Hebbel, diskutiert der Beitrag die Funktion des Augenmotivs in der Novelle. Das Augenmotiv hat in mehreren Texten Hebbels semantische Bedeutung. Mit Volker Nölles (1990) Kategorien wird dieses Motiv in der Novelle analysiert.
				Česky
Kromě geneze novely a recepce ETA Hoffmanna Friedrichem Hebbelem se článek zabývá funkcí motivu oka v novele. Motiv oka má sémantický význam v několika Hebbelových textech. K analýze tohoto motivu v novele jsou použity kategorie Volkera Nölleho (1990).