C
2023
„Alles von Hoffmann ist aus einem unendlich tiefen Gefühl geflossen…“ Aspekte der Rezeption E.T.A. Hoffmanns bei Friedrich Hebbel anhand der Novelle Barbier Zitterlein.
LANGNER, Paul Martin
Základní údaje
Originální název
„Alles von Hoffmann ist aus einem unendlich tiefen Gefühl geflossen…“ Aspekte der Rezeption E.T.A. Hoffmanns bei Friedrich Hebbel anhand der Novelle Barbier Zitterlein.
Název česky
"Všechno u Hoffmanna vychází z nekonečně hlubokého citu..." Aspekty recepce E. T. A. Hoffmanna podle Friedricha Hebbela na základě novely Barbier Zitterlein.
Název anglicky
"Everything by Hoffmann flowed from an infinitely deep feeling..." Aspects of E.T.A. Hoffmann's reception by Friedrich Hebbel based on the novella Barbier Zitterlein.
Vydání
1. vyd. Heide, Hebbel-Jahrbuch 78/2023, od s. 97-120, 24 s. 78/2023, 2023
Nakladatel
Boyens Buchverlag
Další údaje
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/47813059:19240/23:A0001260
Organizační jednotka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Klíčová slova česky
Motiv oka; holič Zitterlein; Judith; Gyges a jeho prsten; ETA Hoffmann; Friedrich Hebbel; Volker Nölle
Klíčová slova anglicky
Motif of eye; Barbier Zitterlein; Judith; Gyges und sein Ring; ETA Hoffmann; Friedrich Hebbel; Volker Nölle
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
Neben der Entstehungsgeschichte der Novelle und der Rezeption ETA Hoffmanns durch Friedrich Hebbel, diskutiert der Beitrag die Funktion des Augenmotivs in der Novelle. Das Augenmotiv hat in mehreren Texten Hebbels semantische Bedeutung. Mit Volker Nölles (1990) Kategorien wird dieses Motiv in der Novelle analysiert.
Česky
Kromě geneze novely a recepce ETA Hoffmanna Friedrichem Hebbelem se článek zabývá funkcí motivu oka v novele. Motiv oka má sémantický význam v několika Hebbelových textech. K analýze tohoto motivu v novele jsou použity kategorie Volkera Nölleho (1990).
Anglicky
In addition to the genesis of the novella and the reception of ETA Hoffmann by Friedrich Hebbel, the paper discusses the function of the motif of eye in this prose-text. The motif of eye has a specific, semantic position in several texts by Hebbel. This motif is analyzed in the novel using the categoriens of Volker Nölle (1990).
Zobrazeno: 24. 11. 2024 07:12