2024
Dialogem ke vzájemnému porozumění_platforma spolupráce 11 (Norské fondy LP-HROVA1A-005)
ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ a Marta KOLAŘÍKOVÁZákladní údaje
Originální název
Dialogem ke vzájemnému porozumění_platforma spolupráce 11 (Norské fondy LP-HROVA1A-005)
Název anglicky
Dialogue for Mutual Understanding_Cooperation Platform 11 (Norway Grants LP-HROVA1A-005)
Autoři
ZEZULKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí), Kateřina JANKŮ (203 Česká republika, domácí) a Marta KOLAŘÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
2024
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Uspořádání workshopu
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/47813059:19510/24:A0000511
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
Klíčová slova anglicky
integration; socially excluded localities; Roma community; educational activities; field social worker; professional competences
Změněno: 26. 2. 2024 16:22, doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.
V originále
Zástupci participujících organizací na základě získaných zkušeností v projektu reflektovali své pozitivní i negativní zkušenosti, formulovali návrhy na nové aktivity, ke kterým byli projektovými činnostmi inspirováni, upřesnili směr, kterým je vhodné pokračovat. Poukázali na klíčová témata, kterým je třeba věnovat pozornost v problematice sociální inkluze Romů. Jedná se o např. o podporu motivace ke vzdělávání, k získávání kompetencí pro uplatnění na trhu práce, o výchovu k zodpovědnosti za vlastní jednání ad. Efektivním prostředkem inkluzivních tendencí je delegování pravomocí na aktivní členy komunity a akceptace potřeb cílové skupiny. Komunitní práce musí být zaměřena na vytváření podmínek k maximálně samostatné aktivní a zodpovědné činnosti členů komunity.
Anglicky
Based on the experience gained in the project, the representatives of the participating organizations reflected on their positive and negative experiences, formulated proposals for new activities that they were inspired by the project activities, and specified the direction in which it is appropriate to continue. They pointed out the key topics that need to be paid attention to in the issue of social inclusion of Roma. This is, for example, the support of motivation for education, the acquisition of competences for employment on the labor market, the education of responsibility for one's own actions, etc. An effective means of inclusive tendencies is the delegation of powers to active members of the community and the acceptance of the needs of the target group. Community work must be focused on creating conditions for maximum independent active and responsible activity of community members.