2024
Kulatý stůl VII_Rozvoj kompetencí studentů v oblasti diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb žáků
ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ a Denisa JANKŮZákladní údaje
Originální název
Kulatý stůl VII_Rozvoj kompetencí studentů v oblasti diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb žáků
Název anglicky
Round table VII_Development of students' competences in the field of diagnosis of pupils' special educational needs
Autoři
ZEZULKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí), Kateřina JANKŮ (203 Česká republika, domácí) a Denisa JANKŮ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
2024
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Uspořádání workshopu
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/47813059:19510/24:A0000513
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
Klíčová slova anglicky
Reflection on collaboration; organisation and content of professional practice; tutoring and leisure activities for pupils with special educational needs; requirements for professional practice;
Změněno: 26. 2. 2024 16:43, doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.
V originále
Na programu jednání bylo také zpětné hodnocení loňských odborných praxí posluchačů bakalářského programu Speciální pedagogika na jednotlivých základních školách. Poté se upřesňovaly požadavky pro praxe budoucí, a to jak u bakalářského, tak i u nově otevřeného magisterského studijního programu. Cílem je, aby byly praxe efektivní a co nejvíce přínosné pro obě strany. Hovořilo se i o možnostech spolupráce při doučování žáků či při volnočasových aktivitách. Závěr pak patřil diskusi k nejrůznějším otázkám souvisejícím se speciálními vzdělávacími potřebami žáků. Řešilo se například náročné chování dětí ve školách, intervence a spolupráce s poradenskými zařízeními, důležitost komunikace s rodiči a další témata.
Anglicky
Also on the agenda was a retrospective assessment of last year's professional practices of students of the Special Education bachelor's program at individual elementary schools. Then the requirements for future internships were specified, both for the bachelor's degree and for the newly opened master's degree program. The goal is to make practices efficient and as beneficial as possible for both parties. They also talked about the possibilities of cooperation in tutoring pupils or in leisure activities. The conclusion then belonged to a discussion on various issues related to the special educational needs of pupils. For example, the challenging behavior of children in schools, interventions and cooperation with counseling facilities, the importance of communication with parents and other topics were addressed.