W 2024

Kulatý stůl VII_Rozvoj kompetencí studentů v oblasti diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb žáků

ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ a Denisa JANKŮ

Základní údaje

Originální název

Kulatý stůl VII_Rozvoj kompetencí studentů v oblasti diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb žáků

Název anglicky

Round table VII_Development of students' competences in the field of diagnosis of pupils' special educational needs

Autoři

ZEZULKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí), Kateřina JANKŮ (203 Česká republika, domácí) a Denisa JANKŮ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

2024

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Uspořádání workshopu

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/47813059:19510/24:A0000513

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

Klíčová slova anglicky

Reflection on collaboration; organisation and content of professional practice; tutoring and leisure activities for pupils with special educational needs; requirements for professional practice;
Změněno: 26. 2. 2024 16:43, doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.

Anotace

V originále

Na programu jednání bylo také zpětné hodnocení loňských odborných praxí posluchačů bakalářského programu Speciální pedagogika na jednotlivých základních školách. Poté se upřesňovaly požadavky pro praxe budoucí, a to jak u bakalářského, tak i u nově otevřeného magisterského studijního programu. Cílem je, aby byly praxe efektivní a co nejvíce přínosné pro obě strany. Hovořilo se i o možnostech spolupráce při doučování žáků či při volnočasových aktivitách. Závěr pak patřil diskusi k nejrůznějším otázkám souvisejícím se speciálními vzdělávacími potřebami žáků. Řešilo se například náročné chování dětí ve školách, intervence a spolupráce s poradenskými zařízeními, důležitost komunikace s rodiči a další témata.

Anglicky

Also on the agenda was a retrospective assessment of last year's professional practices of students of the Special Education bachelor's program at individual elementary schools. Then the requirements for future internships were specified, both for the bachelor's degree and for the newly opened master's degree program. The goal is to make practices efficient and as beneficial as possible for both parties. They also talked about the possibilities of cooperation in tutoring pupils or in leisure activities. The conclusion then belonged to a discussion on various issues related to the special educational needs of pupils. For example, the challenging behavior of children in schools, interventions and cooperation with counseling facilities, the importance of communication with parents and other topics were addressed.