ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ and Denisa JANKŮ. Kulatý stůl VII_Rozvoj kompetencí studentů v oblasti diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb žáků (Round table VII_Development of students' competences in the field of diagnosis of pupils' special educational needs). 2024.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kulatý stůl VII_Rozvoj kompetencí studentů v oblasti diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb žáků
Name (in English) Round table VII_Development of students' competences in the field of diagnosis of pupils' special educational needs
Authors ZEZULKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Kateřina JANKŮ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Denisa JANKŮ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 2024.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Organization of a workshop
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/47813059:19510/24:A0000513
Organization unit Faculty of Public Policies in Opava
Keywords in English Reflection on collaboration; organisation and content of professional practice; tutoring and leisure activities for pupils with special educational needs; requirements for professional practice;
Changed by Changed by: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Changed: 26/2/2024 16:43.
Abstract
Na programu jednání bylo také zpětné hodnocení loňských odborných praxí posluchačů bakalářského programu Speciální pedagogika na jednotlivých základních školách. Poté se upřesňovaly požadavky pro praxe budoucí, a to jak u bakalářského, tak i u nově otevřeného magisterského studijního programu. Cílem je, aby byly praxe efektivní a co nejvíce přínosné pro obě strany. Hovořilo se i o možnostech spolupráce při doučování žáků či při volnočasových aktivitách. Závěr pak patřil diskusi k nejrůznějším otázkám souvisejícím se speciálními vzdělávacími potřebami žáků. Řešilo se například náročné chování dětí ve školách, intervence a spolupráce s poradenskými zařízeními, důležitost komunikace s rodiči a další témata.
Abstract (in English)
Also on the agenda was a retrospective assessment of last year's professional practices of students of the Special Education bachelor's program at individual elementary schools. Then the requirements for future internships were specified, both for the bachelor's degree and for the newly opened master's degree program. The goal is to make practices efficient and as beneficial as possible for both parties. They also talked about the possibilities of cooperation in tutoring pupils or in leisure activities. The conclusion then belonged to a discussion on various issues related to the special educational needs of pupils. For example, the challenging behavior of children in schools, interventions and cooperation with counseling facilities, the importance of communication with parents and other topics were addressed.
PrintDisplayed: 9/5/2024 23:01