e 2021

Teorie barev I – Distanční studijní text

PUPÁKOVÁ, Kristína

Basic information

Original name

Teorie barev I – Distanční studijní text

Name in Czech

Teorie barev I – Distanční studijní text

Name (in English)

Color Theory I – Distance Learning Text,

Edition

1. vyd. Opava, 98 pp. 2021

Other information

Type of outcome

Přehledové a vzdělávací texty

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Philosophy and Science in Opava

Keywords (in Czech)

Teorie barev, studijní text, distanční vzdělávání

Keywords in English

Color theory, study material, distance learning
Změněno: 26/1/2025 20:33, MgA. Kristína Pupáková

Abstract

V originále

**Anotace:** Studijní text *Teorie barev I* představuje teoretická východiska teorie barev a seznamuje studenty s vývojem pohledu na podstatu barvy v kontextu vědeckých teorií. Text se zaměřuje na dějiny zkoumání této problematiky i na současné přístupy k objektivní definici barvy. Důraz je kladen na rozvoj vizuálního vnímání a kreativního myšlení prostřednictvím analýzy a tvorby audiovizuálních výstupů, které propojují teorii barev s narativností a psychologií vizuálního vyprávění. Publikace nabízí jedinečný prostor pro rozvoj inovativních řešení v oblasti percepce barev, zvláště v kontextu audiovizuální tvorby, a propojuje tuto problematiku s konkrétními příklady z kinematografie.

In Czech

**Anotace:** Studijní text *Teorie barev I* představuje teoretická východiska teorie barev a seznamuje studenty s vývojem pohledu na podstatu barvy v kontextu vědeckých teorií. Text se zaměřuje na dějiny zkoumání této problematiky i na současné přístupy k objektivní definici barvy. Důraz je kladen na rozvoj vizuálního vnímání a kreativního myšlení prostřednictvím analýzy a tvorby audiovizuálních výstupů, které propojují teorii barev s narativností a psychologií vizuálního vyprávění. Publikace nabízí jedinečný prostor pro rozvoj inovativních řešení v oblasti percepce barev, zvláště v kontextu audiovizuální tvorby, a propojuje tuto problematiku s konkrétními příklady z kinematografie.